کد خبر: ۳۲۹۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴

اولین درگیری مسلحانه بین طالبان پس از انشعاب

گروه طالبان برای نخستین بار پس ازانشعاب، رودروی هم صف آرایی کردند ودراستان زابل با همدیگر درگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
مقام های محلی در زابل به خبرنگاران گفتند که حامیان «عبدالرسول» رهبر جدید طالبان با نیروهای ملا «اختر محمد منصور» که حدود دو ماه قبل، چند روز پس از انتشار خبر مرگ ملا «محمد عمر» رهبر پیشین طالبان به عنوان جانشین وی معرفی شد، در استان زابل درگیر شدند.

این منابع، از جزییات تلفات دو طرف اظهار بی اطلاعی کردند، اما گفتند که نیروهای عبدالرسول در منطقه «خاک افغان» زابل، توانسته اند حامیان منصور را شکست دهند و آنان را وادار به عقب نشینی کنند.

فرماندهان مخالف منصور هفته گذشته اعلام کردند که «عبدالرسول» به عنوان جانشین ملا «محمد عمر» و رهبر جدید طالبان انتخاب شده است. 

زابل افغانستان مقرفرماندهی «دادالله» یکی از چهره های شناخته شده طالبان است. او پس از آگاهی از خبر مرگ مرموز ملا عمر، گفت که رهبری منصوررا نمی پذیرد، زیرا وی دردو سال گذشته، پیام های خود را به فرماندهان به نام ملاعمرصادرمی کرده و از جانب وی فتوا می داده است.

دادالله از جمله فرماندهانی است که رهبری عبدالرسول را پذیرفته است.

آگاهان در کابل پیش بینی می کردند نیروهای منصور در برخی مناطق، در رویارویی با فرماندهان جدا شده از طالبان، زمین گیر خواهند شد. این عده می گویند تا زمانی که نیروهای دادالله در خاک مغان حضور دارند، نیروهای منصور نخواهند توانست در این منطقه عرض اندام کنند.

به گزارش ایرنا، گروه طالبان بعد ازانتشار خبر مرگ رهبر پیشین این گروه در همین منطقه چندین بار درگیر شدند، اما این اولین درگیری دو طرف، پس از انتخاب عبدالرسول به عنوان رهبر جدید طالبان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین