کد خبر: ۳۲۹۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱

بازی‌های سیاسی برای یک رستوران زنجیره‌ای؛ تکذیب اخبار صدا و سیما در مورد کی‌اف‌سی+اسناد وزارت خارجه و وزارت صنایع

مدیر عامل کی اف سی حلال ایرانیان در مورد سیاسی شدن بحث افتتاح شعبه تهران می گوید« متاسفانه یک سری بحث های بی ربط را بدون اینکه یک بار از ما سوال کنند به هم ربط دادند. وقتی قرار است یک رستوران عرضه مرغ سوخاری افتتاح شود حداقل سه ماه قبل کار شده که این رستوران افتتاح شود .
آفتاب‌‌نیوز :
مدتی است رقابت رستوران ها در تهران برای از میدان به در بردن یکدیگر رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است. رقابت در عرصه تجارت آن هم در صنعت غذا در دنیای امروز؛ آن هم در تهران چند میلیونی امری طبیعی است اما وقتی این رقابت طعم تندی به خود می گیرد که مقداری سیاست چاشنی آن شود. ماجرا از آن جا آغاز شد که شرکتی ثبت شده در ایران به نام کی اف سی حلال ایرانیان چهارمین شعبه خود را با مجوز همه نهادهای قانونی کشور آغاز کرد . هر چند از همان آغاز مدیران شرکت ارتباط با کی اف سی آمریکا را تکذیب کردند اما برخی رسانه های داخلی که دنبال متهم کردن دولت به تلاش برای عادی سازی روابط با آمریکا بودند بهانه ای پیدا کردند تا با دروغ گویی از آب گل آلود ماهی بگیرند.

این در حالی بود که اساساً مجوز این شرکت در ایران و آغاز فعالیتش به ماه ها قبل از تصویب برجام می گذشت و اصلا زمانی که مجوز گرفته بودند معلوم نبود که مذاکرات هسته ای به نتیجه می رسد یا خیر.

رقابت های نا سالم در عرصه غذا

افتتاح شعبه سوم کی اف سی حلال در تهران اما این بار برای نمایندگان برند کی اف سی حلال حاشیه ساز شد. عباس پازوکی مدیر عامل کی اف سی حلال به خبرنگار ایلنا می گوید « ما سه شعبه دیگه هم داریم که چند ماه است مشغول فعالیت هستند و اینکه ما می خواستیم پس از اجرای برجام شعبه افتتاح کنیم هم دروغ است . متاسفانه باید بگویم به دلیل برخی رقابت های ناسالم در عرصه غذا متاسفانه روی افتتاح این شعبه مانور دادند و از بحث های سیاسی استفاده کردند که هیچ گاه درست نبود»

مدیر عامل کی اف سی حلال ایرانیان در مورد سیاسی شدن بحث افتتاح شعبه تهران می گوید« متاسفانه یک سری بحث های بی ربط را بدون اینکه یک بار از ما سوال کنند به هم ربط دادند. وقتی قرار است یک رستوران عرضه مرغ سوخاری افتتاح شود حداقل سه ماه قبل کار شده که این رستوران افتتاح شود . ما زمانی که شروع به کار کردیم نه از برجام خبری بود و نه درباره تاریخ 13 آبان فکر می کردیم . وقتی بعد از سه ماه کار بی وقفه رستوران آماده فعالیت شد به صورت آزمایشی کار را شروع کردیم و اصلا به مناسبت های سیاسی فکر نمی کردیم . چون از ابتدا هم گفته بودیم ما ارتباطی با آمریکا نداریم . بنابراین این حرف هایی که در این زمینه زده شده اکثرا دروغ محض است "

اما ماجرای کی اف سی حلال به همین جا ختم نشد. طی روزهای گذشته شبکه فارسی بی بی سی نیز بدون هیچ تحقیق و ارائه مستندی اعلام کرد که کی اف سی حلال اساساً در ترکیه وجود ندارد و همین خط خبری را چند روز بعد خبرگزاری ایرنا پیگیری کرد . این در حالی است که مدیرعامل کی اف سی حلال ایران می گوید : " واقعا برای این رسانه ها باید افسوس خورد که چرا به خودشان زحمت یک تحقیق کوچک و سوال و جواب از ما را نمی دهند و راحت هر کذبی را منتشر می کنند . "

وی با ابراز تعجب از این اخبار گواهی اتاق بازرگانی استانبول را ارائه داد که طی آن نوشته است : " این گواهی بنا به درخواست شرکت کی اف سی حلال که در اتاق ما در حال حاضر در حال فعالیت هست صادر شده و هر گونه تحریف درباره این گواهی نامه باطل است "

وی همچنین گواهی نامه نمایندگی ایران را ارائه داد که ترجمه این گواهی نامه به تایید استانداری استانبول ، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول ،اداره سجلات وزارت خارجه و دادگستری رسیده است .

وی در پایان ضمن اظهار تاسف از برخی اخبار صدا و سیما گفت : رسالت خبرنگاری اقتضا می کند هر کس سوالی دارد از ما بپرسد و بعد گزارشش را منتشر کند . اما متاسفانه بخش های مختلف خبری صدا و سیما بدون یک بار تماس حتی تلفنی و به صورت یک طرفه اخباری را علیه ما منتشر کردند که کذب محض بود و زیان جدی حیثیتی به ما وارد کردند و البته دستمان به جایی بند نیست جز اینکه بگوییم این اخباری که منتشر کردید و این حقی که ضایع کردید حق الناس بود که ظاهرا برای بعضی ها مهم نبوده است .


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین