کد خبر: ۳۲۹۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

فردی که هواپیمای روسیه را در سینا سرنگون کرد/ عکس

پس از آن که روزنامه بریتانیایی "ساندی تایمز" گزارش داد که سازمان های جاسوسی بریتانیا اطلاعات در دست دارند که ابو اسامه المصری، مغز متفکر داعش و رهبر آن در صحرای سینا، هواپیمای روسیه را در سینا، سرنگون کرده، لندن اعلام کرده که حاضر است نیرویی ویژه به صحرای سینا بفرستد تا او را بازداشت کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش وب سایت شبکه خبری العربیه، این در حالی است که مصر هنوز مسئله سرنگونی هواپیمای روسیه را قبول نکرده است. مقامات مصری می گویند منابع غربی چنانچه در ادعای خود مبنی بر سرنگونی هواپیما توسط داعش صادق باشند، چرا اطلاعات خود را به ما ارائه نمی دهند.

ابواسامه المصری کیست؟



منابع اطلاعاتی بریتانیا به ساندی تایمز گفته اند که ابواسامه المصری که اکنون رهبر داعش در صحرای سینا است، قبلا رهبر سازمان تندرو «بیت المقدس» بود که پس از بیعت با داعش آن تشکیلات قبلی را منحل کرد.

طبق این منابع اسم اصلی ابو اسامه، محمد احمد علی وی 37 ساله دارد واز قبیله ای بزرگ در شهر العریش واقع در شمال سینا است. ابو اسامه از سالها پیش با افکار تندرو اسلامی آشنا شده و دوره های آموزش نظامی متعددی را در غزه و سوریه گذرانده است.

این منابع افزودند: ابو اسامه از طریق تونل های مرزی زیر زمینی میان مصر و نوار غزه از صحرای سینا به غزه تردد می کرد وهمچنین بین شهرهای رفح و مناطق شیخ زوید در میان تدابیر شدید امنیتی محافظان داعشی خود که پاسپورت های مصری دارند ، رفت و آمد می کند.

ابواسامه تاکنون با ظهور در چندین کلیپ های ویدئویی برای اعضای داعش سخنرانی کرده و از «مشروعیت» عملیات های تروریستی که او انجام می دهد، دفاع می کند.

طبق این منابع ابواسامه به مرض پوستی "ویتیلیگو" ( Vitiligo ) مبتلا است وی تاکنون از چندین عملیات و کمین نیروهای مبارزه با تروریسم مصری توانست جان سالم بدر ببرد. آخرین بار به عنوان امام جماعت اعضای داعش برای اقامه نماز عید در یک ویدیویی ظاهر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین