کد خبر: ۳۲۹۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

آخرین خبر از آلبوم مشترک شجریان و قربانی

مهیار علیزاده درباره‌ی جزئیات آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی صحبت کرد و از انتشار این اثر در اسفندماه سال 94 خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آهنگساز این اثر توضیح داد: ضبط آلبومی که از آن به‌عنوان «آلبوم مشترک» یاد می‌شود و در آن، همایون شجریان و علیرضا قربانی به صورت مشترک خوانده‌اند، به پایان رسیده و در مرحله میکس است. تلاش ما این است که این آلبوم اسفندماه امسال به بازار عرضه شود. در غیر این صورت، اردیبهشت سال 95 باید منتظر انتشار آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان بود.

وی اظهار کرد: پس از آلبوم «حریق خزان» در سال 91، تیتراژ سریال «پرده‌نشین» در سال 93 و یک پروژه‌ی مشترک با همایون شجریان، این چهارمین تجربه‌ی همکاری مشترک من و علیرضا قربانی است. این آلبوم که اکنون مراحل ضبط را سپری می‌کند، شامل قطعات باکلام و بی‌کلامی است که بخش باکلام آن روی آثاری از شعرای کلاسیک و ابیاتی از شعرای معاصر آهنگسازی شده است.

او ادامه داد: ضبط این مجموعه، برخلاف آلبوم مشترک کاملا در داخل کشور در حال انجام است. بخشی از قطعات، به‌صورت ارکسترال و بخش دیگر هم به‌صورت آنسامبل‌های آزاد در حال ضبط هستند. نگاه ساده و گرایش، بیشتر به سمت موسیقی جدی و در برخی بخش‌ها، کشش بیشتر به سمت موسیقی مینی‌مال از خصوصیات بارز آلبوم‌های جدیدم هستند.

علیزاده در ادامه به وقفه‌ای که در ضبط آلبوم علیرضا قربانی پیش آمد، اشاره و بیان کرد: آهنگسازی و ضبط این مجموعه در سال 92 و پس از استقبال از آلبوم «حریق خزان» آغاز شد که در مقطعی به‌دلیل آغاز پروژه‌ی مشترک با همایون شجریان و همین‌طور ضبط مجموعه‌ی «در شعله با تو رقصان» متوقف شد. با اتمام مراحل ضبط این دو پروژه، کار روی آلبوم قربانی را از سر گرفتیم و اکنون بیش از نیمی از قطعات آن ضبط شده‌اند. قطعات ضبط شده در مرحله میکس قرار دارند و به موازات آن، سایر آثار هم در حال ضبط هستند.

به گزارش ایسنا، آهنگساز قطعه‌ی «پرده‌نشین» اضافه کرد: هنوز تاریخی برای انتشار این پروژه در نظر گرفته نشده است؛ اما قطعا با هماهنگی و فاصله‌ای منطقی و پس از پروژه‌ای که در آن علیرضا قربانی و همایون شجریان به‌صورت مشترک خوانده‌اند، این آلبوم نیز روانه بازار خواهد شد؛ اما پیش‌بینی‌ها به این شکل است که اواخر سال 94 آلبوم مشترک منتشر و پس از آن در سال 95 از آلبوم علیرضا قربانی رونمایی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین