کد خبر: ۳۳۰۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

سلیمی هفته آینده جراحی می‌شود/ باقری: بهداد به المپیک می‌رسد

قهرمان المپیک لندن هفته آینده توسط دکتر کیهانی جراحی خواهد شد و به گفته رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری او با گذراندن پروسه درمان می‌تواند به المپیک برسد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، بهداد سلیمی که در جریان تمرینات از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی‌ شده بود و مسابقات جهانی را از دست داد، قرار است دوشنبه یا سه‌شنبه هفته‌ آینده توسط دکتر کیهانی تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

در این میان خبری مبنی بر نرسیدن سلیمی به بازی‌های المپیک پخش شده است که این و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ در این مورد می‌گوید از این که چنین حرفی زده شده است اطلاعی ندارد اما همه تلاش خود را می‌کند تا به المپیک برسد.

داوود باقری، رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی نیز در مورد نرسیدن بهداد به بازی‌های المپیک بیا‌ن‌ کرد: زمانی که ACL پاره می‌شود، شش ماه زمان می‌برد تا ترمیم شود. در این مدت مراقبت بسیار مهم است و ممکن است ترمیم آن در یک ورزشکار بیشتر زمان ببرد و در مورد یکی کمتر اما اگر روال عادی طی شود همان شش ماه زمان لازم است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: بهداد سلیمی هفته‌ آینده عمل می‌شود و تا اردیبهشت شش ماه دوره ترمیم ACL او به پایان می‌رسد و تا المپیک سه، چهار ماه فرصت دارد. در این شش ماه که باید رباط پاره او ترمیم شود می‌تواند تمرینات بالا تنه را انجام دهد و حتی زانوی راست او هم مشکلی ندارد. ممکن است بگویند در این میان مسایلی مشکل‌ساز شود مثل افزایش وزن که با مشاوره تغذیه نمی‌گذاریم وزن او زیاد شود. یا این که بگویند مشکلات روحی - روانی برایش پیش آید. ما روانشناس در داخل تیم داریم و همچنین کمیته‌ بازتوانی را تشکیل می‌دهیم و قبل از عمل بهداد نیز به او توجه می‌کنیم. حتی برایش مربی بدنساز می‌آوریم و اگر در ایران کسی قبول نکند، از خارج از کشور مربی بدنساز خواهیم آورد. سلیمی افتخار بزرگی است و نمی‌گذاریم تحلیل رود.

باقری همچنین گفت: یکی مانند کیانوش دو ماه قبل از المپیک توانست خود را به ر‌قا‌بت‌ها برساند بنا‌بر‌این بهداد هم می‌تواند و او سه، چهار ماه فرصت دارد. بنا‌بر‌این چه کسی می‌گوید که او نمی‌تواند به المپیک برسد.

رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی در پاسخ به این پرسش که سایر ملی‌پوشان مشکل جدی مصدومیت دارند یا خیر، گفت: بازوی راست مجید عسگری مقداری او را اذیت می‌کند. او با این حال تمرینات خود را دارد و مشکل دیگری برای سایر ملی‌پوشان وجود ندارد. سعید محمدپور هم تمرینات خود را انجام می‌دهد و او دو بار به صورت تخصصی ویزیت شده اما قرار است دوباره MRI جدیدی گرفته و متخصص دست او را ویزیت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین