کد خبر: ۳۳۰۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

اقامت ۱۸ میلیون دلاری ملک سلمان در آنتالیا +تصاویر

پادشاه رژیم سعودی برای شرکت در نشست گروه ۲۰ هتل مجللی را در آنتالیای ترکیه به صورت کامل کرایه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : پادشاه رژیم سعودی همراه با یک هیأت هزار نفره برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ در ترکیه هتلی را در آنتالیا یکجا رزرو کرده است.

به گزارش ابنا، «سلمان بن عبد العزیز» که قرار است در تاریخ ۲۴ آبان در اجلاس گروه ۲۰ در ترکیه شرکت کند، تمام اتاق‌های هتل ماردان پالاس در آنتالیا را برای ۱۸ روز رزرو کرده است.

براساس این گزارش، در این سفر یک هیأت هزار نفره پادشاه سعودی را همراهی خواهند کرد که هزینه اقامت آن‌ها ۱۸ میلیون دلار برآورد شده است.

روزنامه حرییت ترکیه در این باره نوشت: هتل ۵۶۰ اتاقه ماردان پالاس که یکی از بهترین هتل‌های توریستی و تفریحی دنیا به حساب می‌آید به مدت ۱۸ روز از پذیرفتن مهمان خودداری خواهد کرد.

در گزارش این روزنامه آمده است که کارکنان هتل به صورت ویژه برای میزبانی هیأت سعودی آموزش دیده‌اند، دکور اتاق‌ها تغییر پیدا کرده و در بدو ورود هیأت سعودی یک فرش قرمز پیش‌روی آن‌ها پهن خواهد شد.

هتل ماردان که بیشتر به یک قصر مجلل شباهت دارد، گران‌ترین و لوکس‌ترین هتل در منطقه اروپا و مدیترانه محسوب می‌شود. همچنین استخر آن از بزرگ‌ترین استخرهای اروپا و آکواریم آن با بیش از ۲۴۰۰ ماهی جزء بزرگترین‌های اروپا محسوب می‌شوند. این هتل دارای ۵۶۰ اتاق می‌باشد و برای ساخت ساحل اختصاصی آن بیش از ۹۰۰۰ تن شن و ماسه مرغوب از کشور مصر به کار گرفته شده است.

بندر آنتالیا هفته آینده میزبان اجلاس سران گروه ۲۰ خواهد بود.

پیش‌تر در مرداد ماه سلمان با یک گروه هزار نفره به فرانسه سفر کرده بود. پس از اعتراض ۱۵۰ هزار شهروند فرانسوی به قُرُق ساحل عمومی مقابل ویلای خانوادگی وی در نزدیک شهر کن، وی فرانسه را به مقصد مغرب ترک کرد.

قرار بود ملک سلمان تعطیلاتی سه هفته‌ای را در فرانسه بگذراند اما در پی بیانیۀ اعتراضی مردم، وی پس از یک هفته به سفر خود پایان داد.

پادشاه ولخرج عربستان سعودی در سفرهای خود به آمریکا نیز ۲۲۲ اتاق در هتل فور سیزون رزرو کرده بود.

مسئولان ترکیه اطمینان خاطر داده‌اند که تدابیر امنیتی شدیدی را در جریان برگزاری این نشست اتخاذ کنند. قرار است ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور چین و مسئولان ارشد کشورهای اروپایی نیز در این نشست شرکت کنند.

























بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین