کد خبر: ۳۳۰۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

وقتی زنجانی‌ها بیل‌گیتس را شگفت‌زده کردند

صادق خرازی رئیس حزب ندای ایرانیان در تالار باشگاه فرهنگیان زنجان جملات جالبی در مورد اجلاس داووس بر زبان آورد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرآنلاین، خرازی در معرفی زنجان به خاطره‌ای جالب اشاره کرد:

«در زمان رئیس‌جمهور اصلاحات، من (صادق خرازی) و آقای رئیس‌جمهور به اجلاس داووس رفتیم. می‌دانید که اجلاس داووس مهمترین اجلاس اقتصادی جهان است که شخصیت‌های برتر اقتصادی سیاسی دنیا در آن شرکت می‌کنند.

در حاشیه این اجلاس من به مراسم شامی دعوت شدم. در میزی که من نشسته بودم، شخصیت‌های برجسته سیاسی، اقتصادی و علمی از جمله نخست‌وزیر اسپانیا و بیل گیتس رئیس شرکت بزرگ و جهانی مایکروسافت حضور داشتند. من و بیل گیتس در کنار هم نشسته بودیم. در اثنای این مراسم و در حین گفت‌وگوها، بیل گیتس از من پرسید که اهل کدام کشور هستی؟ و من جواب دادم، ایران. شهرم را پرسید و من جواب دادم.

بیل گیتس گفت: من از شهرهای ایران بعضی را می‌شناسم ولی یک شهر را بیشتر می‌شناسم. پرسیدم کجا؟ که او گفت: زنجان. من زنجان را خوب می‌شناسم.

من بسیار تعجب کرده بودم. پرسیدم آخر چطور؟ چرا زنجان؟ و او جواب داد: من شگفت‌زده‌ام، این شهر کوچک چگونه جایی است؟

بیشتر کنجکاو شدم و دوباره پرسیدم چطور؟ که بیل گیتس گفت: من شگفت‌زده‌ام. ما الان در مایکروسافت 17 - 18 ریاضی‌دان و برنامه‌نویس برتر جهانی داریم که در این شرکت فعالیت می‌کنند و همه زنجانی و فارغ‌التحصیل دانشگاه زنجان هستند! این شهر چگونه جایی است که این همه نخبه علمی پرورش می‌دهد؟

من از این سخنان جالب بیل گیتس بسیار شگفت‌زده شدم.

آری، سرزمین زنجان تاریخ‌ساز، عالم‌خیز و نخبه‌پرور است. آن روز دیدم که بیل گیتس، ایران و حتی خاورمیانه را از دریچه و دروازه زنجان می‌شناسد.

پیشنهاد می‌کنم شما برای این سرزمین پرافتخار یک مرکز زنجان‌شناسی درست کنید و دانشنامه زنجان را به عالم اسلامی و تمدن ایرانی هدیه دهید.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
2
2
اتفاقا حتی یه زنجانی در مایکروسافت نیست و این حرف خرازی دروغ شاخداره و در داووس ردیف صندلی های دولتمردان کشورها با صاحبان صنایع بخش خصوصی کاملا متفاوته .ضمنا تعداد کل ایرانی های شاغل در مایکروسافت دفتر سیاتل، ۶نفره که ۴نفرش متولد آمریکا هستند و در اپل دفتر کوپرتینو ۴نفر و گوگل دفتر گوگل پلکس ۱۴ نفره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین