کد خبر: ۳۳۰۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
رییس اتاق بازرگانی:

نرخ سود بانکی حتما کاهش می‌یابد

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به جلسه شب گذشته (سه‌شنبه) شورای پول و اعتبار تاکید کرد که کاهش دو درصدی نرخ سود بانکی حتما اجرایی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : محسن جلال‌پور با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد: در جلسه شب گذشته (سه‌شنبه) شورای پول و اعتبار صحبت‌های مفصلی درباره‌ مسائل مختلف از جمله وضعیت نرخ سود بانکی شد که بنده توضیح دادم شرایط بخش خصوصی ایجاب می‌کند نرخ سود در شرایطی که تورم 13 درصد است کاهش پیدا کند. موانع و مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد که در این جلسه درباره آن بحث شد.

وی افزود: از طرف دیگر اگر افت نرخ بهره و کاهش نرخ سود داشته باشیم باید نگران مطالبی از قبیل این‌که پول به سمت‌وسوی موسسات مالی غیرمجاز، سفته‌بازی‌ها برود، باشیم. همچنین ممکن است برخی از بانک‌ها توان پاسخگویی به تقاضای تسهیلات را نداشته باشند، باید اقدامی عملی و اجرایی انجام داد.

رییس اتاق بازرگانی ایران درباره جلسه آخر شورای پول و اعتبار بیان کرد: در این جلسه که حدود سه ساعت به طول انجامید، قرار شد برخی از نکات مبهم را بانک مرکزی بررسی کند و در جلسه بعدی شورای پول و اعتبار که دو هفته دیگر برگزار می‌شود، به تصویب برسد.

جلال‌پور با تاکید بر این‌که کاهش دو درصدی نرخ سود و کاهش سود تسهیلات حتما اجرا می‌شود، ادامه داد: به نظر من با روحیه‌ای که در فضای دیشب شورای پول و اعتبار شاهد بودم تصمیم بر این است که نرخ سود کاهش یابد و ان‌شا‌ءالله این کاهش دو درصدی و کاهش سود تسهیلات به تصویب می‌رسد.

رییس اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره‌ بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: اولین سالی بود که از نمایشگاه مطبوعات بازدید می‌کردم و نسبت به آنچه که فکر می‌کردم بهتر بود. امیدوار بودم بیشتر غرفه‌های رسانه‌های بخش خصوصی را در نمایشگاه ببینم و متوجه شدم در این زمینه نقص داریم.

وی گفت: مجموعا نمایشگاه پویا و شادابی را دیدم که علاقه‌مند به جریانات توسعه‌ای و پیشرفت بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین