کد خبر: ۳۳۰۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

با آغاز حرکت زائران از بصره، زنگ پیاده روی اربعین به صدا در آمد

با آغاز حرکت میلیونی عاشقان اهل بیت (ع) از شهر بصره در جنوب عراق به سوی کربلا، زنگ آغاز موسم اربعین حسینی در عراق به صدا در آمد و گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی است که اولین زائران ایرانی این مراسم نیز از مرز شلمچه در استان خوزستان ایران وارد خاک عراق شدند.
آفتاب‌‌نیوز : اولین گروه از زائران حسینی در مراسمی با حضور نماینده آیت الله محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف و با حضور مسوولان محلی، درحالی که پرچم های سبز و سرخ علوی و حسینی و پرچم های سیاه به نشانه عزا را بر دوش داشتند، حرکت 450 کیلومتری خود را از شهر بندری بصره در جنوب عراق به سمت کربلا آغاز کردند.

نماینده آیت الله حکیم در این مراسم گفت که همه امکانات و تلاش ها را برای خدمت به زائران امام حسین (ع) و تسهیل حرکت زائران قبله آزادگان جهان، به کار گرفته ایم تا این مراسم که مقابل نگاه جهانیان است، به بهترین شکل برگزار شود.

درهمین حال خبرنگار ایرنا گزارش کرد که اولین گروه ها از زائران ایرانی امروز از مرز شلمچه در جنوب استان خوزستان عبور کرده و پیاده روی اربعینی را آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، همه ساله از حدود 20 روز به اربعین حسینی، اولین کاروان های پیاده از شهرهای جنوبی عراق براه می افتند و زنگ آغاز موسوم اربعین را به صدا در می آورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین