کد خبر: ۳۳۰۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

وام 60میلیونی خرید مسکن برگشت نخورده/انتظار برای ابلاغ الزامات اجرایی

مدیر عامل بانک مسکن به پیشنهاد افزایش سقف اوراق تسهیلات مسکن به 60 میلیون تومان به بانک مرکزی و موافقت اولیه این بانک اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات 60میلیون تومانی خرید مسکن در انتظار ابلاغ الزامات اجرایی از سوی بانک مرکزی است.
آفتاب‌‌نیوز : محمدهاشم بت شکن روز چهارشنبه در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا، در پاسخ به پرسشی در خصوص اخبار منتشره در خصوص برگشت خوردن پیشنهاد افزایش 60میلیون تومانی وام خرید مسکن، افزود: بانک مسکن پیشنهاد افزایش میزان اوراق تسهیلات مسکن از 35 به 60 میلیون تومان را به بانک مرکزی ارایه کرد.

وی ادامه داد: بر اساس این پیشنهاد، متقاضیان علاوه بر60 میلیون تومان اوراق تسهیلات مسکن، از 10میلیون تومان تسهیلات جعاله نیز برخوردار می شوند و بر همین اساس وام 70 میلیون تومانی دریافت می کنند.

بت شکن همچنین گفت: بانک مرکزی موافقت اولیه با افزایش سقف اوراق تسهیلات مسکن به 60میلیون تومان را اعلام کرد اما از آنجایی که این امر دارای ملاحظات و الزامات اجرایی دارد، بانک مرکزی در حال بررسی آن است.

وی ادامه داد: در صورتی که با نظر موافق بانک مرکزی، الزامات اجرایی وام 60 میلیون تومانی ابلاغ شود، شبکه 1300 شعبه ای بانک مسکن آماده است اعطای تسهیلات به میزان 70 میلیون را آغاز کند.

به گفته وی، میزان اوراق تسهیلات حق تقدم مسکن نیز اکنون 35 میلیون تومان است که همراه با 10 میلیون تومان وام جعاله تعمیر مسکن پرداخت می شود.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه تسهیلات پرداختی مسکن در چند رده قرار دارد، گفت: تسهیلات 80 میلیونی خرید مسکن نیز در تهران انجام می شود که البته دارای مکانیزم سپرده گذاری است.

بت شکن افزود: براین اساس فردی با سپرده گذاری 40 میلیون تومانی بعد از دو دوره 6 ماهه می تواند 80 میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کند؛ البته با احتساب 40 میلیون تومان سپرده، توان خرید فرد 120میلیون تومان می شود.

وی با بیان اینکه، این تسهیلات مربوط به خانه اولی هاست، البته خانه اولی به معنای این است که خانه ای نخریده و از تسهیلات بانک مسکن نیز استفاده نکرده باشد، گفت: نرخ سود این تسهیلات 14 درصد و دوره بازپرداخت آن بالای 10 سال است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین