کد خبر: ۳۳۰۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

بارندگی در بندرعباس مدارس را تعطیل کرد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در پی بارندگی شدید بامداد امروز و تداوم آن، تمامی مقاطع تحصیلی نوبت بعد از ظهر شهر بندرعباس در نواحی یک و 2 تعطیل است.
آفتاب‌‌نیوز : علی کرمپور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در دیگر شهرستان ها هم مدیران آموزش و پرورش با هماهنگی فرمانداران با توجه به شرایط جوی در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم گیری می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: امروز تمام مدارس نوبت صبح بندرعباس تعطیل شده بود.

به دنبال اطلاعیه شماره 35 و هشدار شماره 15 اداره کل هواشناسی هرمزگان، مبنی بر ورود سامانه بارش زا به استان از روز یکشنبه هفدهم آبان، بارش باران در بیشتر مناطق استان آغاز شده است.

با ورود این سامانه بارشی شهرستان های میناب، رودان، حاجی آباد، بستک، لاوان و شمال بندرعباس شاهد بارش باران بودند.

از بامداد امروز چهارشنبه بیستم آبان ماه نیز بارش شدید باران در شهر بندرعباس آغاز شده است.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره هواشناسی هرمزگان گفت: سامانه جنوبی که وزش باد شدید به همراه دارد با تقویت سیستم مدیترانه ای موجب باران شدید در استان می شود.

سید محمدتقی سدیدی افزود: این سیستم بارشی تا پنجشنبه در هرمزگان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان در خصوص آمادگی استان در این شرایط گفت: به دنبال هشدار هواشناسی درباره وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در استان، تدابیر لازم پیش بینی شده است.

علیرضا صفا در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تمام کارگروه های مرتبط از جمله امداد و نجات، خدمات رسانی، بهداشت و فرمانداری ها در حالت آماده باش هستند و مدیریت بحران استان نیز پیگیر مسائل است.

وی افزود: از مدت ها پیش نسبت به شناسایی نقاط حادثه خیز در زمان وقوع بارندگی ها اقدام شده و کارهای لازم در این رابطه از جمله لایروبی خورها و رودخانه ها صورت گرفته است.

صفا اضافه کرد: برای کاهش صدمه های احتمالی ناشی از وقوع بارندگی و سیل برای ادارهایی همچون آب منطقه ای، راه و ترابری و شهرداری اخطاریه صادر شده است.
وی ادامه داد: در این اخطاریه از فرمانداران خواسته شده است تا تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی وقوع سیلاب اندیشیده شود.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان از مردم خواست ضمن رعایت نکات ایمنی در زمان وقوع بارندگی از بستر حریم رودخانه دوری کنند و به مناطق مرتفع و امن بروند.

اداره کل هواشناسی هرمزگان در هشدار شماره 15 خود از احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در استان در روزهای آینده خبر داد.

در این هشدار آمده است: پیرو اطلاعیه شماره 35 مورخه 13 آبان امسال، نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت سامانه ناپایدار جوی در روزهای سه شنبه 19 تا پنجشنبه 21 آبان است.

در این هشدار اعلام شده است که تقویت این سامانه موجب شدت بارش، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی، وقوع تگرگ و کاهش دما می شود.

اداره کل هواشناسی هرمزگان در این اخطاریه وضعیت دریا را نیز متلاطم پیش بینی کرده و توصیه کرده است که برنامه های لازم در این حزوه پیش بینی شود.

از سه روز گذشته تاکنون در هرمزگان 184 میلی متر باران باریده و موجب تعطیلی تمام بنادر مسافری هرمزگان شده است.

بارندگی سه روز گذشته 60 میلیارد ریال به جاده های هرمزگان خسارت زده و جان یک کودک 11 ساله را در رودان گرفته است.

به گزارش ایرنا  بارندگی در اسفندماه سال گذشته 2 هزار میلیارد ریال خسارت به هرمزگان وارد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین