کد خبر: ۳۳۰۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

شورش درون‌حزبی علیه نخست‌وزیر هند

نخست‌وزیر هند با شورش درون‌حزبی رهبران ارشد ناسیونالیست‌های هندو مواجه است که سبک رهبری وی را پس از شکست‌های اخیر در انتخابات ایالتی زیر سوال می‌برند.
آفتاب‌‌نیوز :
حزب راستگرای نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند موسوم به «بهاراتیا جاناتا» یکشنبه گذشته در انتخابات ایالت «بیهار» در شرق هند شکست خورد و عرصه را به ائتلافی از گروه‌های سوسیالیست به رهبری «نیتیش کومار» واگذار کرد. این ضربه‌ای سنگین بود و از نظر بسیاری از هندی‌ها به افزایش عدم تحمل مذهبی و خشونت آمیخته شده است.

چهار وزیر سابق دولت هند اواخر سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک، به صورت غیر مستقیم مودی و «آمیت شاه» رئیس حزب را به گرفتن قدرت بیش از حد متهم کردند. در این بیانیه آمده است: «بررسی جامعی باید درباره علل شکست و نیز اینکه چگونه این حزب مجبور شد مقابل افرادی انگشت‌شمار سر تعظیم فرود آورد، انجام شود. این تحقیقات نباید از طرف همان کسانی که مسوول شکست در ایالت بیهار هستند، صورت بگیرد.»

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مودی پس از روی کار آمدن به عنوان نخست‌وزیر هند در مه سال گذشته، این چهار وزیر را کنار گذاشت. بیانیه حامیان مودی تاکید دارد که حزب بهاراتیا جاناتا از رهنمودهای رهبران ارشد استقبال می‌کند. انتخابات برای گرفتن کنترل ایالت بیهار که دومین ایالت پرجمعیت هند است، به عنوان رفراندوم میزان محبوبیت مودی دیده می‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین