کد خبر: ۳۳۰۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

نجات از دست سعودی‌ها+عکس

یک شهروند بریتانیایی 74 ساله که از سوی دادگاه عربستان به تحمل 378 ضربه شلاق در ملا عام محکوم شده بود با رایزنی های دولت لندن و بدون اجرای حکم به کشورش بازگشت.
آفتاب‌‌نیوز :
"کارل اندره " که 25 سال گذشته را در جده عربستان زندگی کرده است در سال گذشته میلادی و در ایست بازرسی پلیس سعودی به اتهام حمل مشروبات الکلی در خودرو دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته بود.

موضوع احتمال اجرای حکم این شهروند بریتانیایی در هفته های گذشته بازتاب گسترده ای در رسانه های انگلیس داشت ولی در نهایت با رایزنی های دولت بریتانیا این شهروند انگلیسی بدون اجرای حکم به کشورش بازگشت. ماه گذشته دولت محافظه کار دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در اعتراض به صدور حکم دادگاه جده علیه این شهروند بریتانیایی اجرای توافق قضایی 5.9 میلیون پوندی دو دولت را لغو کرد.

بر اساس گزارش رسانه های انگلیسی فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس در سفر اخیر خود به عربستان با مقامات سعودی درباره آزادی این تبعه بریتانیا رایزنی کرده و موافقت آنها را در این زمینه جلب کرده بود.

در طی مدت بازداشت و تعقیب قضایی این شهروند بریتانیایی در عربستان، کمپین درخواست آزادی این شهروند بریتانیایی به بیش از 230 هزار امضای تومار اینترنتی رسیده بود.

نجات از دست سعودی‌ها+عکس

وزیر امور خارجه بریتانیا در واکنش به آزادی این شهروند بریتانیایی با ابراز خوشحالی از این اقدام گفته است از این که دو کشور در نهایت با همکاری یکی از دشوارترین موضوعات در روابط دوجانبه را حل و فصل کرده اند ، خشنود است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رسانه های انگلیسی،وزیر امور خارجه انگلیس تایید کرد که تنها ساعتی پس از ورود او به عربستان در روز 28 اکتبر گذشته (دو هفته پیش) این شهروند بریتانیایی از زندان آزاد شده است.

خانواده کارل اندره با توجه به سن او ، اجرای حکم شلاق را خطرناک و کشنده توصیف کرده بودند.

کارل اندره در آغوش همسر و فرزندش
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین