کد خبر: ۳۳۰۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

خیمه رکود، این بار بر بازار خودروهای دست دوم

شرایط جذاب دریافت 25 میلیون تومان وام نسبتا ارزان قیمت برای خودروهای نو، بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم را به شدت تحت تأثیر قرار داده و گرفتار رکود کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
اعتماد نوشت:  با گذشت سومين روز از اجراي طرح اعطاي وام خريد خودرو، بازار خريد و فروش خودروهاي دست دوم به حالت ركود در آمده است. گويا متقاضيان خريد خودروهاي دست دوم متمايل شده‌اند به جاي خودروي كار كرده با استفاده از وام دولتي خودروي نو بخرند.

بر اساس گزارشي كه از آمار فروش خودروها با استفاده از وام خودرو منتشر شده است درروز گذشته به عنوان سومين روز ثبت‌نام فروش خودرو با استفاده از وام ٢٥ ميليون توماني كه يكي از طرح‌هاي دولت در بسته تسريع رونق اقتصادي بوده است، بيش از ٥٤ هزار خودرو در نمايندگي‌هاي مجاز اعلام شده از سوي خودروسازان براي فروش اقساطي ثبت‌نام شده است. طبق اعلام مسوولان وزارت صنعت، تا ساعت ١٢ ظهر روز چهارشنبه بيش از ٥٤ هزار و ٣٠٠ دستگاه خودرو فروخته شده است.

با اجرايي شدن بسته سياستي بانك مركزي براي تحريك تقاضا و فروش كالاهاي انباشت شده، برخي خودروهاي وانت، سواري و ماشين‌آلات كشاورزي مشمول وام ٢٥ ميليون توماني شده‌اند كه بازپرداخت تسهيلات آن طي دوره چهار تا هفت ساله و با كف قسط ٣٨٠ و حداكثر ٧٠٨ هزار تومان خواهد بود. وزارت صنعت فهرست خودروهاي مشمول طرح فروش اقساطي كه تا سقف ٢٥ ميليون تومان وام براي‌شان درنظر گرفته شده را در سه دسته خودروهاي وانت، خودروهاي سواري و ماشين‌آلات كشاورزي اعلام كرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین