کد خبر: ۳۳۰۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

سیلاب مسیر رودبار جنوب - ایرانشهر را بست

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: راه رودبار جنوب - ایرانشهر که منطقه جنوب کرمان را به استان سیستان و بلوچستان متصل می کند به علت جاری شدن سیلاب بسته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد ساردویی روز پنجشنبه  افزود: این محور به علت طغیان رودخانه های فصلی بسته شده است.

وی با بیان این که راهداران در منطقه حضور دارند گفت: هم اکنون طغیان رودخانه مانع از انجام عملیات راهداری شده است و به محض فروکش کردن سیلاب کار بازگشایی و ترمیم مسیر انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: 22 آب نما در این محور وجود دارد که به علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها امکان تردد از این محور تا اطلاع ثانوی میسر نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: رانندگانی که قصد تردد از این محور را دارند می توانند از مسیر جیرفت - بم - ایرانشهر تردد کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون با تلاش عوامل راهداری به غیر از محور یاد شده در شهرستان رودبار جنوب به سمت ایرانشهر تمامی محورهای جنوب استان کرمان بازگشایی شده است.

ساردویی ادامه داد: تاکنون بارش باران و جاری شدن سیلاب در جنوب کرمان بیش از 40 میلیارد ریال به حوزه راه های این منطقه خسارت وارد کرده است.

وی گفت: جوانی که در روستای برجک شهرستان رودبار جنوب هنگام فیلم برداری از باران طعمه سیلاب شده بود با تلاش راهداران به سلامت نجات پیدا کرد.

اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، رودبار جنوب، منوجان و قلعه گنج را با جمعیت حدود یک میلیون نفر زیر پوشش دارد.

بارش باران از شامگاه دوشنبه در اکثر مناطق استان کرمان آغاز شده و این سامانه بارشی امروز پنجشنبه بر مناطق جنوبی استان متمرکز بود.

بارندگی، طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در برخی شهرستان های استان کرمان موجب آبگرفتگی معابر و تعدادی از واحدهای مسکونی، مسدود شدن محورهای روستایی و خسارت به راه ها شده است.رودبار جنوب تا کرمان 330 کیلومتر فاصله دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین