کد خبر: ۳۳۰۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲

چربی سوزهای پاییزی

چربی سوزهای پاییزیبا فرا رسیدن پاییز می‌توان با مصرف میوه و سبزیجات فصل به حفظ وزن مناسب کمک کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر شیر آلی متخصص پوست و زیبایی و تناسب اندام گفت: میوه ها و سبزیجات شامل مواد غذایی هستند که میزان کالری کمی دارند و با خوردن آن فرد احساس سیری می کند و همین عامل مانع از پرخوری می‌شود به خصوص مصرف میوه ها و سبزیجات پاییزی با توجه به این فصل که در آن هستیم به تناسب و حفظ اندام بسیار می‌تواند کمک کند. 
 
از آنجایی که یک سوم مردم جهان با چاقی و مشکلات آن روبه رو هستند مصرف مداوم و روزانه سبزیجات و میوه‌ها برای پیشگیری از چاقی ضروری و اثربخش است. طبق برخی آمار نیمی از ایرانیان نیز دچار اضافه وزن و چاقی هستند. 

وی افزود: باید روزانه حدود ۵ تا ۷ واحد میوه و سبزی مصرف شود زیرا چربی سبزیجات نیز بسیار پایین و یا فاقد کلسترول است از این رو مصرف سبزیجات می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی در افراد نیز جلوگیری کند. میوه های پاییزی مثل توت فرنگی پاییزی، سیب، گلابی، کیوی و سبزیجات و صیفی جات مثل کلم بروکلی، کاهو، چغندر، بلال ،قارچ، کدو تنبل، کرفس و .. مواد غذایی پرطرفداری هستند که از اضافه وزن جلوگیری کرده و حتی باعث لاغری می‌شود. 

این متخصص تناسب اندام اظهار داشت: افرادی که قصد لاغری دارند کرفس زیادی می‌خورند؛ به خاطر این که این سبزی کم کالری است. ساقه‌های کرفس سرشار از آب است. کرفس سرشار از فیبر است و همین فیبرها یک ماده مغذی سالم ساخته است. قارچ اشتها برانگیز و مغذی و در عین حال کم کالری است. هر نصف فنجان قارچ حاوی ۱۰ کالری انرژی است. 

این ماده غذایی پرطرفدار کم و بیش فاقد چربی است و دارای فیبر، پتاسیم، سلنیوم، ریبوفلاوین، تیامین، اسیدفولیک، ویتامین ب6 و زینک (روی) است. باید بدانید دو هفته مصرف منظم قارچ خام باعث کاهش وزن خواهد شد. 

وی در خصوص گلابی و کیوی و سیب که در کاهش وزن نقش دارند، بیان کرد: گلابی سرشار از فیبر است و به کنترل دستگاه گوارش کمک می‌کند. این ماده غذایی حاوی فیبری به نام پکتین است که احساس سیری طولانی مدت ایجاد می‌کند و جلوی پرخوری را می‌گیرد. 

همچنین یک عدد سیب یک میان وعده ایده آل، خوش طعم و کم کالری محسوب می‌شود‌. هر 100 گرم کیوی به زحمت 60 کالری وارد بدن می‌کند. همین میوه‌ی کم کالری حاوی میزان زیادی پتاسیم، کلسیم و به ویژه ویتامین C است همچنین سرشار از آب است که باعث تامین آب کافی برای سلول‌های بدن می‌شود. بنابراین به هدف لاغری نزدیک تان می‌کند. 

دکتر شیرآلی خاطرنشان کرد‌: بی تردید با خوردن هیچ میوه‌ای نمی‌شود در عرض یک شب لاغر و خوش اندام شد و اصلا هیچ ماده‌ی غذایی معجزه آسایی برای لاغری وجود ندارد در واقع این اراده و تلاش شماست که معجزه می‌کند. اما با این حال می‌توانید در چهارچوب یک رژیم غذایی سالم با کمک برخی از میوه‌ها سریع‌تر به هدف تان برسید. 
منبع: باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین