کد خبر: ۳۳۰۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰

رهبر ارکستر سمفونیک تهران: برخورد مثبت رسانه‌ها را در خواب هم نمی‌دیدیم

رهبر ارکستر سمفونیک تهران پس از هشت ماه حضور در ایران برخورد رسانه ها را در زمینه موسیقی رضایت بخش دانست وگفت: برخورد رسانه ها آنقدر خوب بوده که ما در خواب هم نمی دیدیم.
آفتاب‌‌نیوز :
علی رهبری عصرپنجشنبه با حضور در غرفه ایرنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار داشت: هشت ماه پیش برای پایه گذاری ارکستر سمفونیک تهران به ایران دعوت شدم؛ در این مدت توانستیم ارکستری از جوانان این کشور که بیش از 75 نفر هستند و با گروه کر تعداد آنان به 130 نفر می رسد، تشکیل دهیم. 

وی با بیان اینکه کار این گروه با دستور رئیس جمهوری آغاز شد، ادامه داد: در این مدت موفقیت های بزرگی نصیب کشور ما شده است.

وی ادامه داد: زمانیکه گروه ارکستر فیلارمونیک چین به ایران آمد، آبروی کشور در سطح بالایی حفظ شد واعضای گروه ارکستر سمفونیک تهران با کیفیت کار خود ثابت کردند که می توان آثار آهنگسازان ایرانی را با ارکستر فیلارمونیک چین ضبط کرد و در بازار بین المللی عرضه کرد.

رهبری یادآور شد که این برای نخستین بار است که قطعات آهنگسازان ایرانی را با این ارکستر ضبط می کنیم.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران همچنین از دعوت این ارکستر به کشور اتریش توسط رئیس جمهور این کشور خبر داد و گفت: قرار است سال آینده در مراسم افتتاحیه فستیوال بروکنر که یکی از فستیوال های مهم اتریش است، اجرا داشته باشیم. این فستیوال میزبان ارکسترهایی چون ارکستر فیلارمونیک برلین و ارکستر لندن بوده است.

وی دعوت به فستیوال بهار شانگهای در چین، و دعوت به پکن از دیگر نتایج تلاش هشت ماهه گروه ارکستر سمفونیک تهران در عرصه بین الملل است که رهبری به آن ها اشاره کرد. 

وی گفت: برنامه سالانه مهر تا مهر به طور مرتب چاپ و منتشر شده است؛ اگر این برنامه ادامه پیدا کند ارکستر سمفونیک تهران به ارکستری تبدیل می شود که بتوان آن را با ارکسترهای سایر کشورها مقایسه کرد. 

رهبری افزود: بسیاری از هنرمندان موسیقی کشورهای دیگر مانند آلمان، اتریش، فرانسه از خود علاقه نشان داده اند که به ایران بیایند؛ اما از شرایط دشواری برخورداریم؛ به عنوان مثال با ارکستر فیلارمونیک چین به این شکل قرار گذاشتیم که زمانی که به کشور ما می آید ما نیز باید به کشور آنان دعوت شویم؛ در ضمن مخارج خود در کشور ما را هم باید خود بپردازند. 

وی برگزاری ارکستر سمفونیک را به بازی فوتبال شبیه دانست که هر کشوری می خواهد آن را برگزار کند و درباره تفاوت ارکستر سمفونیک تهران با سایر کشورها بیان کرد: نوازندگان ما همه ایرانی هستند؛ اما نوازندگان ارکستر سمفونیک کشورهای دیگر خارجی هستند و این امتیاز مهم و ارزشمندی است. 

رهبر ارکستر سمفونیک تهران با اشاره به اینکه رهبری حدود 130 نفر کار ساده ای نیست، از حمایت های مسئولان نسبتاً ابراز رضایت کرد و گفت: در این روزها که با بحران بودجه مواجه بوده ایم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وی توجه خوبی به ما داشته و این دلگرمی را به ما داده اند که با جرأت بتوانیم به کار خود ادامه دهیم. 

رهبری پیش از این هم در زمینه حمایت از موسیقی کشور و ارکستر سمفونیک تهران نامه ای هم به رئیس جمهور نوشته بود. 

وی درباره شعار نمایشگاه امسال یعنی «نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه» گفت: این شعار خوبی است؛ هرچند امیدوارم روزی فرا رسد که همه ما آنقدر منصف و با عدالت باشیم نیازی به استفاده از چنین شعاری احساس نشود. 

رهبری اضافه کرد: انصاف، اعتقاد و اعتماد از نظم به وجود می آید؛ به این معنا که تا زمانی که نظم نباشد در خانواده هم شما نمی توانید به همه اعتماد و اتکاء داشته باشید؛ زیرا فرد بی نظم ممکن است اشتباهی را مرتکب شود که تمام خانواده را با مشکل مواجه کند.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران ابراز امیدواری از اینکه روزی فرا رسد که همه شعاری با مضمون «سال ها نظم» استفاده کنند؛ از رانندگی گرفته تا به موقع آمدن و رفتن و ... .

در پایان نظر این استاد موسیقی را درباره پوشش رسانه ها در حوزه موسیقی جویا شدیم که در پاسخ گفت: زمانی که به ایران آمدم مسئولان به من گفتند که با اخلاق و سخت گیری های شما، ممکن است دو گروه از شما راضی نباشند؛ «رسانه ها» و «نوازنده های ارکستر». 

وی افزود: اما برخورد رسانه ها در این هشت ماه آنقدر خوب بوده که ما در خواب هم نمی دیدیم؛ نوازنده ها هم همینطور و این 75 نفر همچون فرزندان خودم شده اند.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها پس ازیک هفته فعالیت 22 آبان(فردا جمعه) با برگزاری آیینی به کار خود پایان می دهد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین