کد خبر: ۳۳۰۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

هلاکت ده‌ها نظامی سعودی در جیزان

شماری از نظامیان ارتش عربستان سعودی در حمله توپخانه ای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به چند پاسگاه نظامی عربستان در استان جیزان کشته شدند.
آفتاب‌‌نیوز : شماری از نظامیان ارتش عربستان سعودی در حمله توپخانه ای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به چند پاسگاه نظامی عربستان در استان جیزان کشته شدند.

منابع میدانی در یمن از حمله توپخانه ای به پاسگاه نظامی المصفق در استان جیزان عربستان خبر دادند که باعث کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان سعودی شد.  
 
چند خودروی نظامیان سعودی هم در این پاسگاه منهدم شد.
 
این منابع همچنین از کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان سعودی در حمله موشکی به پاسگاه الملحمه خبر دادند.  
 
پایگاه نظامی الخشم در استان نجران عربستان هم از جمله دیگر اهداف حملات توپخانه ای ارتش یمن بود.  
 
 
تسلط ارتش و کمیته های مردمی یمن بر شهر المسراخ استان تعز
 
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، کنترل شهر المسراخ را در استان تعز این کشور به دست گرفتند.  
 
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از درگیری با مزدوران ائتلاف سعودی و تروریست های القاعده در استان تعز، شهر المسراخ و همه روستاهای تابعه آن را آزاد کردند.  
 
دهها نفر از افراد گروه های مسلح در درگیریهای شدید در این منطقه کشته یا زخمی شدند. شهر المسراخ در مرزهای استان لحج یمن قرار دارد و آزاد شدن آن باعث قطع خط پشتیبانی گروه های مسلح در شهر تعز شد.  
 
ورود نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به شهر المسراخ با استقبال مردم این شهر همراه شد. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پیشروی خود به سمت کوه الصبر که مشرف بر تعز است، ادامه می دهند.  
 
 
پیشروی ارتش یمن در استان تعز
 
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ارتش یمن پیشروی هایی در استان تعز داشته و ضرباتی به نیروهای منصور هادی وارد کرده است.
 
سازمان های امنیتی یمن یک شبکه تروریستی را در صنعا کشف و شناسایی کردند. اعضای این شبکه تروریستی در عملیات تروریستی و ترور شخصیت های سیاسی،نظامی و رسانه ای این کشور شرکت داشتند. یک مقام امنیتی یمنی به خبرگزاری یمن سبا گفت عملیات حمله به مقر این شبکه به کشته شدن مسئول این شبکه منجر شد.
 
زینب طفیلی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: درگیری ها در استان تعز یمن متوقف نشده است. ارتش یمن و نیروهای کمیته های مردمی این کشور در درگیری با نیروهای منصور هادی که از حمایت ائتلاف سعودی برخوردارند، تلاش می کنند این استان مهم را به کنترل خود درآورند. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در چند ساعت گذشته توانستند شهر المسراخ را به کنترل درآوردند. سیطره بر این شهر باعث می شود نیروهای یمنی بر منطقه ضباب مشرف شوند. منطقه ضباب دربردارنده جدیدترین پایگاه های منصور هادی در جنوب شهر تعز در مرکز یمن است. ارتش یمن و کمیته های مردمی پایگاه موریس را در شهر قعطبه با حملات توپخانه ای هدف قرار دادند. در این عملیات یک تانک و انبار سلاح منهدم شد. این پایگاه در سیطره نیروهای منصور هادی قرار دارد. نیروهای ارتش یمن به تلاش های خود برای سیطره بر منطقه بحضان در شهر جبن ادامه می دهند.
 
این منطقه یکی از مهم ترین نقاط راهبردی در استان ضالع در جنوب یمن است. از سوی دیگر جنگنده های ائتلاف(متجاوز) سعودی به حملات خود در یمن ادامه می دهند. جنگنده های سعودی منطقه الزیادی را در شهر ساحلی مخا در غرب شهر تعز و منطقه بنی حسن در شهر عبس در استان حجه و روستای کتف را در شهر مرزی حرز در استان حجه در غرب یمن هدف قرار دادند. بر اثر حملات جنگنده های سعودی در استان شبوه ده ها نفر به شهادت رسیدند. سه نفر نیز بر اثر انفجار انتحاری در منطقه عجینه در مرکز استان حجه زخمی شدند. وزارت دفاع یمن اعلام کرد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به حملات موشکی خود به مواضع مختلف نظامی ارتش عربستان در استان نجران ادامه می دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین