کد خبر: ۳۳۰۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹

دولت انگلیس در حال بررسی طرح ممنوع کردن هومیوپاتی/به اوج رسیدن بحث داغ موافقان و مخالفان

هومیوپاتی یا همئوپاتی طرفداران و مخالفان خاص خودش را در جهان دارد اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که دولت انگلیس به پیشنهاد سرویس خدمات بهداشت این کشور(ان‌اچ‌اس) در حال بررسی طرح ممنوع کردن این روش درمانی است.
آفتاب‌‌نیوز : بي‌بي‌سي گزارش داده كه ان‌اچ‌اس در گزارشي اعلام كرده كه شواهد كافي كه نشان دهد هوميوپاتي در درمان بيماري‌ها موثر است وجود ندارد. اين در حالي است كه طرفداران اين روش درماني آن را بسيار مفيد توصيف مي‌كنند.

هومئوپاتی،یا همسان‌درمان  یک نظام درمانی مبتنی بر اصل «همانند، همانند را شفا می‌دهد.» است.طرفداران اين روش مي‌گويند هومئوپاتی یک روش درمانی است که باتحریک دستگاه ایمنی بیمار با داروهای هومئوپاتی، فرد را به سمت بهبودی سوق می‌دهد. بر پایه اصول نخستین هومیوپاتی هر ماده‌ای که دربدن تندرست یکسری نشانه‌های بیماری ایجاد کند درصورت تجویز به فرد بیمار باهمان علایم، (با مقادیر بسیار کمتر دارو) بیماری وی را درمان خواهدکرد. داروهاي هومئوپاتي به همين خاطر از محلول یک بخش ماده به نسبت ۹۹ بخش آب استفاده می‌شود. سپس محلول به دست آمده با شکر مخلوط می‌شود. طرفداران اين روش مي‌گويند هر چقدر محلول رقيق‌تر باشد تاثير آن در درمان بيشتر است اما مخالفان اين روش مي‌گويند تنها به بيمار تلقين درمان مي‌شود و او محلول شكر مي‌خورد.

واقعيت اين است كه سالهاست بحث داغي ميان مخالفان و موافقان اين روش وجود دارد. بعضي از تحقیقات علمی اثری فراتر از شبه داروها را برای داروهای هومئوپاتی قائل نشده‌اند.از سوی دیگر تحقیقات علمی دیگری نیز ارائه شده‌اند که مؤید تأثیر داروهای هومیوپاتی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین