کد خبر: ۳۳۱۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

رويترز: نگرانی مسلمانان فرانسه از واکنش ها پس از حملات پاریس

آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری رویترز در گزارشی از پاریس به قلم اینگرید ملاندر و تام هنگان نوشت:

مسلمانان فرانسه برای دومین بار طی امسال شاهد کشتار در خیابان های پاریس به دست تعدادی اسلامگرای تندرو بودند و اکنون نگرانند به عنوان پیامد چنین حملاتی لطمه ببینند.

موجی تکان دهنده از خشونت های روز جمعه در پاریس یعنی زمانی که ستیزه جویان به شدت مسلح در حملاتی هماهنگ ازجمله به یک سالن نمایش و یک ورزشگاه 129 نفر را کشتند و 352 نفر را نیز حمله کردند، موجب شد مسلمانان اروپا که بزرگ ترین اقلیت در اروپا به شمار می روند بلافاصله در کانون توجه قرار گیرند.

رهبران جامعه مسلمان فورا این کشتار را محکوم کردند و سیاستمداران با صراحت گروه تندرو دولت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش ) را عامل این خشونت معرفی کردند. اما مسلمانان عادی همچنان نگرانند که آنها مورد سرزنش قرار گیرند.

مرجان فولاد وند دانشجوی دوره دکتری در پاریس گفت وقتی شما شبیه یک مسلمان به نظر می رسید ، همین مشکل است.

وی افزود :« زمانی که شبیه مسلمانان هستید ، نگاه مردم به ما تغییر خواهد کرد و نه اینکه این دید مردم بهتر می شود .... گاهی اوقات می گوییم کاش ما را با یک یهودی اشتباه بگیرند و فکر نکنند که ما مسلمانیم زیرا در آن صورت مشکلات کمتری وجود خواهد داشت.»

نمازگزارانی که پس از نماز ظهر مسجد جامع پاریس را ترک می کردند نیز گفتند نگرانند که مسلمانان در فرانسه به علت مناقشاتی که ریشه در خاورمیانه دارد سرزنش شوند.

مردی که خود را صوفیان معرفی کرده است گفت این حملات اسلام و مسلمانان را لکه دار می کند. مشکلاتی در آنجا ( خاورمیانه ) وجود دارد اما نباید به اینجا منتقل شود.

مسلمانان فرانسه که جمعیت آنها پنج میلیون نفر است پس از حمله ماه ژانویه به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس که براثر آن نیز 17 نفر کشته شدند شاهد بودند که چقدر آسان ، آنها با چنین حملاتی ارتباط داده می شوند.

چند هفته پس از حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو اقداماتی ضد مسلمانان ازجمله توهین به زنان محجبه و نوشتن شعارهایی علیه مسلمانان روی دیوار مساجد ازجمله « مرگ بر مسلمانان » آغاز شد.

اکنون نیز مسلمانان فرانسه از آن بیم دارند بار دیگر درپی موج گسترده حملات در پاریس با واکنش هایی توهین آمیز و حتی خشونت آمیز روبرو شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین