کد خبر: ۳۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۱:۳۴

آينده زنان عراق و ايران مورد بررسي قرار مي گيرد

آفتاب‌‌نیوز : قرار است فعالان حقوق زنان در اين كنفرانس به بررسي شرايط زنان در عراق و ايران بپردازند و برنامه هاي آينده خود را در اين كنفرانس چهار روزه يعني از 14 تا 17 آوريل در كالج وست فيلد مورد توجه قرار دهند.

اليزه.جي.يانگ، رئيس اين كنفرانس و استاد تاريخ در كالج دولتي وست فيلد مي گويد: «اكنون كه پاياني براي اشغال عراق توسط آمريكا متصور نيست و روابط آمريكا و ايران نيز همچنان دچار تنش است، اين كنفرانس مي تواند شرايط عمومي خوبي براي بررسي وقايع اخير در منطقه ايجاد كند و نياز به خاتمه جنگ، مقابله با فقر و مقابله با خشونت عليه زنان را مورد تأكيد قرار دهد.

مهمترين سخنران از عراق، يانار محمد، مؤسس سازمان آزادي زنان در عراق است كه به خاطر تلاش هاي شجاعانه اش در دفاع از حقوق زنان در عراق، معروف شده است. سخنران مهم ايران نيز شهلا شركت است كه مديرمسئول مجله زنان است.

از ديگر شركت كنندگان در اين مراسم مي توان به حوزان محمود، زن كرد عراقي و نماينده سازمان آزادي زنان در عراق، شهلا حائري مدير بخش مطالعات زنان در دانشگاه بوستون و تهيه كننده فيلم «خانم رئيس جمهور: زنان و رهبري سياسي در ايران» مريم نمازي مدير فدراسيون بين المللي آوارگان ايراني و فعال حقوق آوارگان، منيژه حكمت كارگردان فيلم «زندان زنان» و زينب استرآبادي، زن عراقي- آمريكايي و از مؤسسان صلح و مسلمانان اشاره كرد.

رئيس اين كنفرانس معتقد است: اين جريان مي تواند لحظه اي تاريخي براي پيشبرد روابط آمريكا با كشورهاي خاورميانه باشد.

وي ادامه مي دهد: زنان در اين منطقه با خيزش هاي بزرگ اجتماعي، جنايت، گرسنگي، بي خانماني و بيماري مواجه بوده اند و در سطوح مختلفي سركوب شده اند به همين جهت، اهداف اين كنفرانس به پيشبرد استراتژي هاي رهبري زنان در منطقه و بهبود شرايط حقوق بشر، صلح و عدالت برمي گردد.

در دوم ماه مي ميلادي نيز قرار است شيرين عبادي برنده جايزه صلح نوبل در سال 2003 ميلادي در كالج وست فيلد در مورد حقوق زنان و كودكان و آزادي بيان سخنراني كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین