کد خبر: ۳۳۱۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

تهدید جدید داعش علیه چندکشور/ اعلام جنگ هکرهای گمنام به داعش

گروه تروریستی داعش روز دوشنبه در یک فیلم ویدئویی جدید ، آمریکا و سایر کشورهای شرکت کننده در حملات علیه این گروه در سوریه را به انجام حملاتی همانند پاریس تهدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
این فیلم جدید که در یکی از سایت های مورد استفاده داعش بارگذاری شده است، با تصاویری از حملات جمعه شب در شهر پاریس که 129 کشته به جا گذاشت ، آغاز می شود. 

به گزارش آفتاب به نقل از رویترز از قاهره، این فیلم مردی که در زیرنویس با عنوان «الغریب الجزایری» معرفی می شود ، پیامی را خطاب به کشورهای شرکت کننده «در نبرد صلیبی» می فرستد. 

این فرد می گوید: «به کشورهای شرکت کننده در نبرد صلیبی می گوییم که شما نیز روزی مانند فرانسه خواهید داشت و همانطور که فرانسه در مرکز پاریس مورد اصابت قرار دادیم سوگند می خوریم که آمریکا را نیز در مرکز واشنگتن هدف قرار خواهیم داد.» 

گمان می رود که این فیلم ساخته اعضای داعش در استان صلاح الدین در شمال بغداد باشد اما تعیین اصل بودن فیلم در این زمان امکان پذیر نیست. 

وزارت امنیت داخلی آمریکا در این خصوص اظهار نظری نکرد اما گفت اطلاعاتی در خصوص حمله بالقوه به آمریکا دریافت نکرده است. 

به گزارش ایرنا، پیش از این در روز دوشنبه «جان برنان» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت که آنچه در پاریس اتفاق افتاد یک واقعه منفرد نبوده و او مطمئن است که داعش طرح های دیگری را برای اجرا در آمریکا و سایر کشورها در دست دارد.

هکرهای گمنام به داعش اعلام جنگ کردند

در همین حال، رویترز خبر داده است شخصی که نقاب سفید بر چهره داشت (پوششی که اعضای گروه هکرهای گمنام برای ناشناخته ماندن استفاده می کنند) در ویدیویی که بر خروجی توییتر قرار گرفت، تصریح کرد: داعشی ها که مسوولیت حملات پاریس را بر عهده گرفته اند حشرات هستند و هکرهای گمنام آنها را از بین خواهند برد. 

در حمله جمعه شب پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد که مجموعا به مرگ 129 نفر و مجروح شدن 352 نفر دیگر منجر شد. 

این عضو هکرهای گمنام که به زبان فرانسوی سخن می گفت، افزود: این حملات داعش نباید بدون مجازات بماند.

وی گفت: بزرگترین حمله ممکن را علیه شما (داعش) راه خواهیم انداخت. منتظر حملات زیادی باشید...جنگ آغاز شد...نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم.

این ویدیو تا ظهر روز دوشنبه به وقت گرینویچ بیش از 1.1 میلیون بار مشاهده شد.

فلسفه اساسی تشکیل و فعالیت گروه هکرهای گمنام (Anonymous Hackers) را در یک چیز می توان خلاصه کرد: مقابله و مبارزه با سانسور و کنترل اینترنت. 

این گروه دولت ها و کمپانی های بزرگی را تاکنون و به ویژه در سال های ابتدایی اش هدف قرار داده است که در این میان می توان به دولت های امریکا، تونس، اوگاندا، رژیم صهیونیستی و شرکت های پی پال، مسترکارد، ویزا و سونی اشاره کرد که هر یک به دلایل مختلف صورت گرفته و البته باعث شناسایی و دستگیری بعضی از اعضای گروه در این کشورها شده است. 

قوانین این گروه نیز خیلی ساده به نظر می آید: «هویت کسی از اعضای گروه را فاش نکن، درباره گروه هیچ گاه صحبت نکن و هرگز به رسانه ها حمله نکن.» همین سه اصل ابتدایی مبنای تمام فعالیت های اعضا است و محدودیت دیگری بر سر راهشان نیست. اعضای این گروه عمدتا از ادبیات مشابهی نیز استفاده می کنند و در هنگام اعلام ماموریت های خود از جملاتی نظیر «فراموش نمی کنیم، نمی بخشیم و منتظر ما باشید» استفاده می کنند.

این گروه تاکنون مناقشات زیادی داشته است، منتقدان آنان را ضدیهود و یا تروریست های سایبری می دانند و طرفداران شان از آن ها با عنوان «مبارزان آزادی و رابین هودهای دنیای دیجیتال» یاد می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین