کد خبر: ۳۳۱۵۲۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

بازگشت احمدی نژاد التهاب آفرین خواهد بود

سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه اظهارکرد: بازگشت احمدی نژاد به عرصه سیاست، جامعه را دچار تلاطم والتهاب خواهد کرد زیرا احمدی نژاد در توجه به پوپولیسم مهارت خاصی داشت و دارد وممکن است بخشی از توده ها را تحت تاثیر قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز : غلامعلی دهقان در گفت و گو با سایت نواندیش در ارزیابی خود از بازگشت محمود احمدی نژاد به عرصه سیاست با بیان اینکه نمی توان دراین عرصه از جهت قانونی از حق شهروندی انسان ایرانی دفاع نکرد افزود: رییس جمهورسابق هم مثل هر شهروند دیگری حق دارد که درعرصه فعالیت های سیاسی حضوردوباره داشته باشد اما اگر بخواهیم ارزیابی منصفانه ای از عملکرد رییس جمهور سابق داشته باشیم می توان به ایشان توصیه کرد که از گذشته درس بگیرند چرا که گذشته چراغ راه آینده است .

او خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یکی ازانتقادات جدی خود را نسبت به رییس جمهور سابق مطرح کنیم این موضوع باید مدنظر قرار بگیرد که  آقای احمدی نژاد و مجموعه دوستان ایشان فاقد نگاه آینده نگری بودند .آنها ظاهرا از تاکتیک های خوبی برخوردار بودند اما استراتژی مشخصی نداشتند برای مثال در عرصه سیاست خارجی در مقطعی بسیار آرمانگرایانه حرکت می کردند و همانند کسی که در دنیای خیال سیر می کند واقعیت های جهانی از جمله قطعنامه ها ی سازمان ملل را نادیده می گرفتند .

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در ادامه با تاکید براینکه اگر احمدی نژاد بخواهد هم چنان نوعی نگاه خیالبافانه در سیاست خارجی داشته باشد  قطعا بار دیگر کشور را دچار چالش های جدی می کند گفت که رییس جمهور سابق باید نوعی تجدیدنظر را دراین موارد داشته باشد.

دهقان بی توجهی احمدی نژاد به دیدگاه های کارشناسی را ازدیگر نقاط ضعف دولت گذشته دانست و اظهار کرد: بی توجهی ایشان به نظرات کارشناسان باعث شد برخی از وزرا و اطرافیانش ازاو جدا شوند و در این راستا می توان به  کنار رفتن آقای دانش جعفری و داودی از دولت احمدی نژاد اشاره کرد.

دهقان این موضوع را که احمدی نژاد در آینده درنقش یک فرد مشاور وارد عرصه سیاسی شود را به صلاح رییس جمهورسابق دانست و تاکید کرد: اگرچه روانشناسی احمدی نژاد نشان می دهد که او خواهان این است که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده کند ولی به هرحال باید گفت که بازگشت وی به عرصه سیاست جامعه را دچار تلاطم و التهاب خواهد کرد زیرا احمدی نژاد در توجه به پوپولیسم مهارت خاصی داشت و دارد وممکن است بخشی از توده ها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه درعالم سیاست می بایست مدبرانه وحکیمانه عمل کرد و بعضی اوقات مصلحت را مورد توجه قرار داد احمدی نژاد را فاقد روحیه مصلحت گرایانه خواند و از این موضوع ابراز تاسف کرد .

دهقان هم چنین در پاسخ به برخی ادعاها مبنی بر اینکه احمدی نژاد درمسیر پیش روی خود از مشایی فاصله خواهد گرفت و یا از او جدا خواهد شد اظهار کرد: رابطه احمدی نژاد و مشایی رابطه مرید و مرادی بوده و احمدی نژاد به این راحتی ها نمی تواند  از اندیشه های مشایی جدا شود بنابراین طرح موضوعاتی در راستای جدایی این دو نفر در ادامه فعالیت هایشان تنها یک تاکتیک است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
32
3
اگر یک مرد قدرت مند در ایران باشد آن هم دکتر احمدی نژاد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
2
يعني اگربيايد شوراي نگهبان او را تاييد ميكند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
1
13
اگر یک نفر به تنهایی بتواند 80 میلیون ادم را بیچاره و اقتصاد را نابود کند ان یک نفر احمدینژاد است
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
1
4
التهاب يکبار افريده چه عرض کنيم زلزله اينبار بيايد اتشفشان خاموش است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
0
1
میزان رای ملت است نه قدرت و ثروت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین