کد خبر: ۳۳۱۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

بهای نفت افزایش یافت

بهای نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی امروز، چهارشنبه افزایش یافت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایسنا به نقل از رویترز، درپی انتشار گزارشات مبنی بر کاهش ذخائر نفتی و افزایش فعالیت پالایشگاهی بهای نفت امروز در بازار‌های جهانی بالا رفت، اما تحلیلگران گفتند بازار در ماه‌های باقی‌مانده سال اوایل 2016 تحت فشار خواهد بود.

موسسه نفتی آمریکا اواخر روز گذشته اعلام کرد: ذخائر نفت و گاز این کشور در هفته گذشته به دلیل کاهش واردات و فعالیت بیشتر پالایشگاه‌ها 482 هزار بشکه کاهش یافته است.

اعلام این خبر باعث شد که بهای نفت سبک آمریکا با 31 سنت افزایش به 40 دلار و 98 سنت در هر بشکه برسد، در حالی که معاملات روز قبل‌تر بیش از یک دلار کاهش یافته بود.

نفت برنت نیز با 33 سنت افزایش 43 دلار و 90 سنت معامله شد.

بانک ANZ امروز اعلام کرد: هرگونه افزایش غیرمنتظره در فعالیت پالایشگاه‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت قیمت نفت را بالاتر ببرد.

آمارهای رسمی از ذخائر نفتی آمریکا امروز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی وزارت انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

به رغم افزایش مختصر قیمت‌ها در معاملات امروز بیشتر تحلیلگران انتظار دارند که قیمت نفت در ماه‌های باقی‌مانده سال 2015 و همچنین اوایل سال 2016 به دلیل بالاتر بودن تولید نسبت به تقاضا در سطوح پایین باقی بماند.

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل در گزارش خود راجع به چشم‌انداز سال 2016 که امروز منتشر شد، اعلام کرد: اگرچه رشد تولید نفت غیرمتعارف آمریکا به نظر می‌رسد که به آرامی رو به کاهش است، افزایش تولید سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت سطح بالای ذخائر نفتی جهانی و مبهم بودن میزان تقاضای جهانی نفت بیانگر این است که مازاد عرضه احتمالا در سال آینده نیز وجود خواهد داشت و فشار کاهشی دنباله‌داری را روی قیمت‌ها وارد خواهد کرد.

تحلیلگران برآورد می‌کنند که مازاد عرضه نفت در 2015، 700 هزار تا 2.5 میلیون بشکه در روز بیشتر از تقاضا بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین