کد خبر: ۳۳۱۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۳

آمریکا در عراق تسلیحات هسته ای مستقر کرده است

آفتاب‌‌نیوز : این روزنامه خاطر نشان می سازد که خبر استقرار مهمات هسته ای توسط آمریکا در عراق، پیش از این نیز اعلام شده بودند. در آؤریل سال 2004 میلادی، روزنامه "الخلیج" امارات متحده عربی، جای دهی این مهمات هسته ای را در منطقه بصره تایید کرده بود. 

در عین حال این روزنامه به نقل از گمرکچیان کویتی می نویسد که منشا تشعشعاتی را در ماشین های باری نیروهای آمریکایی که به سوی عراق حرکت می کردند، یافته بودند. آمریکاییان بازرسی ماشین ها را قدغن کردند. 

"ینی شفق" می نویسد: " اکنون عواقب خطرناک آن حوادث معلوم می شوند و در ادامه تایید می کند که آمریکا در جنوب عراق سلاح هسته ای انبار کرده و ریاست این عملیات را مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی "استفان هادلی" بر عهده داشت. بخش اعظم سلاح هسته ای که در عراق مستقر شده شامل 480 بمب تاکتیکی هسته ای В61 است که در زمان جنگ سرد در کشورهایی معین (عضو ناتو) قرار داشتند. جنگنده های بمب افکن F-16 نیروی هوایی آمریکا که در جنوب عراق استقرار یافته اند با این تجهیزات تجهیز شده اند".

 
این روزنامه ادعا کره که صورت اعمال ضربه از سوی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران و به دنبال آن حمله ایران به عراق سلاح هسته ای وسیله ای برای ممانعت این کشور از انجام عملیاتی نظامی بر علیه نظامیان آمریکایی است. 

"ینی شفق" یادآوری می کند که طی دو هفته اخیر رئیس سازمان اف بی آی و سیا، به ترکیه آمده بودند و این حوادث را به عنوان آخرین تغییرات در سیاست عراقی واشنگتن در نظر گرفت. 

هیچ اعلامیه رسمی در رابطه با پایان این دیدارها صادر نشده و همین منجر به سودجویی های بسیاری در رسانه های ترکیه و از جمله در رابطه با موضوع آماده سازی آمریکا برای عملیات جنگی عیله ایران شد. 

یکی از همین نوشته ها نیز می تواند نوشته روزنامه "ینی شفق" باشد. حکومت ترکیه هنوز تفسیری رسمی ارائه نداده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین