کد خبر: ۳۳۱۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

درخواست مالزی از فیلیپین برای شکار تروریست‌ها

نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه پس از آنکه گروه تروریستی ابوسیاف سر گروگان مالزیایی خود را قطع کرد، از دولت فیلیپین خواست قاتلان این گروگان را شکار کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 گروه تروریستی ابوسیاف که در جنوب فیلیپین فعال است روز سه شنبه 'برنارد دن' گروگان 39 مالزیایی خود را به تقلید از گروه تکفیری داعش گردن زد و سر وی یک روز بعد در کنار شورای شهر یکی از شهرهای این کشور پیدا شد.

'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی که برای شرکت در نشست سران 'اپک' در مانیل پایتخت فیلیپین بسر می برد، گفت که این کشور همکاری خود را با دولت فیلیپین برای سپردن قاتلان این مالزیایی به دست عدالت همکاری می کند.

وی گفت که این حادثه را با 'بنیگنو آکینو' رییس جمهور فیلیپین مورد بحث قرار داده است.

به گفته نجیب، رئیس جمهور فیلیپین معتقد است ربایندگان احتمال دارد چنین اقدامی را در تلافی عملیات انجام شده توسط ارتش فیلیپین که تروریست ها را مجبور به جابجایی کرده بود، انجام داده باشند.

این در حالی است که چهار مرد مسلح 24 اردیبهشت ماه با حمله به یک رستوران ساحلی در ایالت صباح مالزی بدون تیراندازی و به زور اسلحه این گروگان را به همراه یک فرد دیگر ربوده و برای آزادی آنها تقاضای 8 میلیون دلار باج کردند.

تارنمای روزنامه استار مالزی روز گذشته به نقل از یک مقام ارشد نظامی فیلیپین ادعا کرد گروه تروریستی ابوسیاف گروگان مالزیایی را به دلیل برآورده نشدن باج درخواستی کشته است.

گروه تروریستی ابوسیاف در سال 1990 با کمک 'ابوسیاف' مغز متفکر اسامه بن لادن رهبر 'القاعده' بنا نهاده شد و برخی از بدترین حملات تروریستی در فیلیپین از جمله بمب گذاری و آدم ربایی را برنامه ریزی و عملی کرد.

رهبران گروه تروریستی ابوسیاف سال گذشته با گروه تکفیری داعش بیعت کردند و اکنون با گروگان گرفتن گردشگران خارجی برای باج گیری اقدام می کنند.

از سال 2002 تا سال 2014 حدود 500 نیروی ویژه آموزش دیده و مشاوران اطلاعاتی با کمک نیروهای نظامی فیلیپین، اقدام به کشتن یا دستگیری بسیاری از رهبران ابوسیاف کرده اند.

به گزارش ایرنا،مقامات نظامی فیلیپین تعداد افراد مسلح ابوسیاف را بین 300 تا یکهزار نفر برآورد می کنند و این تروریست ها با حمایت نیروهای محلی در جنوب فیلیپین و در جنگل های باسیلان و جزایر 'جولو' محل های خود را تغییر می دهند.

گروه تروریستی ابوسیاف همچنین با درآمد ناشی از گروگانگیری و قاچاق مواد مخدر اقدام به جذب نیروهای جدید و خرید سلاح های پیشرفته تر می کنند.

برخی اطلاعات نشان می دهد تروریست های ابوسیاف حدود 20 گروگان اروپایی، ژاپنی و فیلیپینی را در اختیار دارند. گروگان ها در دل جنگل های سولو در جنوب فیلیپین نگهداری می شوند و عملیات مختلف ارتش فیلیپین برای سرکوب گروه تروریستی ابوسیاف تاکنون نتیجه نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین