کد خبر: ۳۳۱۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

پیروزی جریان‌های سیاسی در انتخابات منوط به وضعیت کشور در چندماه آینده است

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با این احتمال که 4 جریان در انتخابات مجلس ورود پیدا می‌کنند، گفت: احتمالا ترکیب مجلس آینده نسبت به مجلس فعلی از سلایق سیاسی متنوع‌تری برخوردار است.
آفتاب‌‌نیوز : حمیدرضا فولادگر ، در تحلیلی از وضعیت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو گفت: ائتلاف بین فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اصلاح‌طلبان خیلی بعید است. بنده با برخی از افراد مطلع و موثر در فراکسیون صحبت داشتم و آنها نیز این ائتلاف را منتفی دانستند. البته ممکن است لیستی تحت عنوان اعتدال و اصولگرایان معتدل داده شود که هنوز خبر موثقی در این باره وجود ندارد.

وی افزود: در مورد لیست ائتلافی فراکسیون رهروان با دولت نیز خبر موثقی نیست و اقدام رسمی و یا غیر رسمی از ناحیه لاریجانی و مسئولان اصلی فراکسیون دیده نشده است. بنابراین احتمال ائتلاف بین این دو جریان نیز خیلی کم است البته ممکن است افرادی در حوزه‌های انتخابیه‌شان مور حمایت از ناحیه فراکسیون و یا افراد وابسته به دولت تحت عنوان چهره معتدل قرار گیرند که دور از ذهن نیست.

به گفته‌ فولادگر احتمال ارائه لیست مستقل تحت عنوان اعتدالیون از سوی احزاب طرفدار دولت همچون حزب اعتدال و توسعه نیز وجود دارد که گمانه زنی‌هایی در خصوص ائتلاف آنها با اصلاح‌طلبان نیز مطرح می‌شود.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه گفت:‌ درخصوص احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان با احزاب حامی دولت دو نظر وجود دارد نظر اول آن است که آنها همچون انتخابات ریاست جمهوری سال 92 با احزاب حامی دولت ائتلاف کنند نظر دیگر آن است که قبل از انتخابات ائتلافی صورت نگیرد و بعد از انتخابات برای ریاست مجلس و یا هیات رئیسه ائتلاف انجام شود.

وی در مورد آرایش و تلاش اصولگرایان در انتخابات گفت: اصولگرایان تمامی تلاششان را به کار گرفته‌اند تا با محوریت جامعتین به وحدت برسند. تلاش بر این است که از ظرفیت‌های اصولگرایان استفاده شود که آنها با محوریت دو جامعه کار واحدی را در انتخابات انجام دهند. در این راستا حتی با جبهه‌ی پایداری مذاکراتی انجام شده است تا از ظرفیت آیت‌الله مصباح‌ نیز استفاده شود و تمامی طیف‌های اصولگرا بتوانند یک لیست ارائه دهد.

فولادگر افزود: ارائه لیست واحد از سوی اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبان منوط به رفتارهای طرف‌های مقابلشان است ولی به هر حال احتمالا 3 یا 4 جریان یعنی اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و حامیان دولت و مستقل‌ها در انتخابات حضور پیدا می‌کنند که پیروزی هر کدام از آنها به ماه‌های آینده کشور در حوزه اقتصادی و سیاست داخلی و خارجی بستگی دارد.

نماینده مردم اصفهان با بیان این‌که «مقداری از آرای مردم غیر قابل پیش‌بینی است» گفت: مردم حرفشان را سر صندوق رای می‌گذارند که رای آنها از حیث عملکرد دولت در صحنه اقتصادی و سیاسی در چندماه آینده تعیین می‌شود.

وی در پایان و در جمع بندی با بیان این‌که «احتمالا ترکیب مجلس آینده نسبت به مجلس فعلی متنوع‌تر است» گفت: ممکن است که در مجلس آینده هیچ سلیقه‌ای در اکثریت قاطع قرار نگیرد و مجلسی با سلایق سیاسی متنوع تشکیل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین