کد خبر: ۳۳۱۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷

صبا 0- ذوب‌آهن 0؛ تساوی دوستانه دایی و یحیی

تساوی دایی و یحیی به سود رقباجدال تیم‌های علی دایی و یحیی گل‌محمدی بدون اینکه گلی داشته باشد به پایان رسید.
آفتاب‌‌نیوز : تیم‌های علی دایی و یحیی گل‌محمدی که در جدول کنار هم هستند برای تداوم حضور در جمع بالا نشینان لیگ بازی محتاطانه‌ای انجام می‌دهند. البته صبا که میزبان این بازی است بیشتر از ذوب‌آهن به فکر گلزنی است تا جای این تیم را در رده سوم بگیرد.


هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال
استادیوم: یادگار امام قم / تماشاگر: 2100 نفر
داور: بیژن حیدری ؛ کمک داوران: محمد راهی، محمدجواد مداح و سیدرضا مهدوی
اخطار
ذوب‌آهن: حجت حق‌وردی(35) کاوه رضایی(85) - صبا: محمد قاضی(87)

صبای قم:
حامد لک، فیلیپه ماچادو، امیرحسین صادقی، مسعود حق‌جو، محمدامین آرام‌طبع، فرشید باقری، سامان آقازمانی(65 - هاشم بیک‌زاده)، جلال‌الدین علی‌محمدی، ابوالفضل ابراهیمی، کریم اسلامی(78- محمد اوسانی) و محمد قاضی.
سرمربی: علی دایی

ذوب‌آهن:
 رشید مظاهری، هادی محمدی، ولید اسماعیل، علی حمام، حجت حق‌وردی، اکبر صادقی(72 - مهدی مهدی‌پور)، سید محمدرضا حسینی(66 - کاوه رضایی)، قاسم حدادی‌فر، احسان پهلوان، مهدی رجب‌زاده(85- رضا شکاری) و مرتضی تبریزی.
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
شرح نیمه اول:
15 دقیقه ابتدایی بازی صبا و ذوب‌آهن بدون اینکه خطر جدی روی دروازه‌ها داشته باشد سپری شد اما بعد از آن شاگردان علی دایی توپ و میدان را در اختیار گرفتند و چند حمله تدارک دیدند که هیچ یک از آنها به گل تبدیل شد. تاکتیک صبا روی ارسال از جناحین بود اما مدافعان ذوب‌آهن و مظاهری حملات این تیم را دفع می‌کردند. یک بار نیز توپ به تیر دروازه ذوب‌آهن خورد تا صبا به گل نرسد. ذوب‌آهن همانند صبا بیشتر روی ارسال از جناحین برنامه‌ریزی کرده بود که آنها نیز موقعیت‌هایشان حاصلی در بر نداشت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.
دقایق حساس:
دقیقه 19: ارسال ابراهیمی از سمت راست زمین را قاضی با ضربه سر زد که توپ او به شکل خطرناکی از کنار دروازه مظاهری به اوت رفت.
دقیقه 23: حرکت تماشایی قاضی بعد از دریبل سه مدافع ذوب‌آهن راه به جایی نبرد و سانتر او به مدافع ذوب برخورد کرد که پس از آن ارسال ابراهیمی نیز نتیجه‌ای برای صبا نداشت.
دقیقه 25: پاس صادقی در شلوغی محوطه جریمه صبا به تبریزی رسید تا اولین موقعیت خطرناک ذوب‌آهن شکل بگیرد اما شوت این بازیکن با واکنش لک به کرنر تبدیل شد.
دقیقه 27: سانتر حق‌جو از سمت راست میانه زمین به گوشه دروازه ذوب‌آهن می‌رفت که مظاهری آن را در اختیار گرفت.
دقیقه 31: ضربه سر ابراهیمی بعد از ارسال حق‌جو از بالای دروازه ذوب‌آهن راهی اوت شد.
دقیقه 33: سانتر دقیق پهلوان مقابل دروازه لک در شش قدم به رجب زاده رسید اما او در شرایطی نامتعادل با ضربه سر توپ را به اوت فرستاد.
دقیقه 35: ضربه آزاد علی‌محمدی بدون اینکه به کسی برخورد کند از خط عرضی زمین عبور کرد.
دقیقه 37: شوت پای چپ سرکش ولید اسماعیل از پشت محوطه به شکل خطرناکی از بالای دروازه لک عبور کرد.
دقیقه 38: سانتر خوب صادقی را حسینی به شکل بدی به اوت زد.
دقیقه 40: بعد از پاس عمقی ابراهیمی ماچادو فرار رو به جلوی خوبی انجام داد و از سمت چپ وارد محوطه جریمه ذوب‌آهن شد که سانتر زمینی او نزدیک بود با اشتباه ولید اسماعیل وارد دروازه خودی شود که تیر دروازه ذوب‌آهن مانع آن شد.
دقیقه 44: سانتر خطرناک ابراهیمی را مظاهری با یک پرش بلند در اختیار گرفت.
دقیقه 1+45: جدی‌ترین موقع ذوب در ثانیه‌های پایانی نیمه اول رقم خورد. فرار رجب‌زاده از سمت راست زمین با ارسال او همراه بود که توپ او روی سر تبریزی فرود آمد اما ضربه این بازیکن به راحتی در اختیار لک قرار گرفت.
دقیقه 48: سانتر پهلوان را صادقی مدافع صبا با سر به کرنر فرستاد تا خطر جدی روی دروازه تیمش ایجاد نشود.
دقیقه 55: پاس عمقی علی‌محمدی قبل از اینکه به اسلامی برسد مظاهری با تکل بلند بعد از یک خروج موفق دور کرد.
دقیقه 58: نزدیک بود محمدی به اشتباه ارسال اسلامی را وارد دروازه خودی کند که مظاهری این توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 60: مانور اسلامی از سمت چپ زمین و حرکت در عرض او همراه با دریبل مدافع ذوب‌آهن با یک شوت از او همراه بود که توپ او به شکل خطرناکی از کنار دروازه مظاهری راهی اوت شد.
دقیقه 64: حق‌جو بعد از اینکه پاس بلند اسلامی را دریافت کرد مدافع ذوب‌آهن را از پیش رو برداشت اما شوت او را در فرصتی خطرناک مظاهری به کرنر فرستاد.
دقیقه 68: مدافعان ذوب‌آهن برای سومین بار در این بازی قصد داشتند دروازه خودی را باز کنند. علی حمام با ضربه پاس به عقب نزدیک بود دروازه مظاهری که از روی خط محوطه بود را باز کند اما این دروازه‌بان به خوبی مانع عبور توپ از بالای سرش شد.
دقیقه 72: تعلل بیک‌زاده و حق‌جو برای تصاحب توپ در میانه زمین موجب شد ذوب‌آهن صاحب یک فرصت جدی شود که شوت تبریزی را صادقی با تکل بلند به کرنر تبدیل کرد.
دقیقه 77: شوت علی‌محمدی با اختلاف زیادی از کنار دروازه ذوب عبور کرد.
دقیقه 80: ضربه سر کاوه رضایی با فاصله از بالای دروازه عبور کرد.
دقیقه 81: تعلل مدافعان ذوب‌آهن روی خط محوطه جریمه نزدیک بود مهاجمان صبا را صاحب فرصت کند که این اتفاق با تکل بلند محمد نیافتاد.
دقیقه 82: ضربه آزاد رجب‌زاده به طرف دروازه صبا می‌رفت که علی حمام سرش را مقابل این توپ قرار داد تا فرصت ذوب‌آهن از دست برود.
دقیقه 84: ارسال رجب‌زاده را تبریزی با یک ضربه چکشی با فاصله زیادی به اوت زد.
دقیقه 90: بعد از حرکت فرینده علی‌محمدی بیک‌زاده از روی ضربه ایستگاهی سمت راست زمین قصد داشت دروازه خالی مظاهری را باز کند اما توپ او به کنار دروازه برخورد کرد.
دقیقه 90: بعد از حرکت فرینده علی‌محمدی بیک‌زاده از روی ضربه ایستگاهی سمت راست زمین قصد داشت دروازه خالی مظاهری را باز کند اما توپ او به کنار دروازه برخورد کرد.
دقیقه 1+90: شوت زمینی آرام‌طبع با فاصله کمی از کنار دروازه مظاهری به اوت رفت.
* مربیان ذوب‌آهن به سوت‌های داور بازی اعتراض زیادی دارند.
بهترین بازیکن
محمدامین آرام‌طبع عملکرد بسیار خوبی در سمت چپ زمین داشت. او اجازه نفوذ به بازیکنان ذوب را نمی‌داد و حضور موثری در حملات صبا داشت اما ارسال‌های او را مهاجمان تیمش به گل تبدیل نمی‌کردند.
در حاشیه:
* طرفداران ذوب‌آهن با پنج دستگاه اتوبوس خود را به بازی حساس تیمشان با صبا رساندند.
* بیک‌زاده بعد از اینکه در هفته هشتم مقابل پرسپولیس مصدوم شد در ترکیب صبا حضور نداشت اما امروز از روی نیمکت کار را دنبال می‌کند.
* تماشاگران ذوب و صبا به محض ورود بازیکنان به زمین آنها را تشویق کردند.
* علی دایی و سایر اعضای کادر فنی صبا پیش از شروع مسابقه به استقبال گل‌محمدی و دستیارانش رفتند.
* رجب‌زاده کاپیتان ذوب‌آهن برخورد گرمی با علی و محمدی دایی داشت و آنها را در آغوش گرفت.
 * حامد لک با دسته گل به طرف گل‌محمدی رفت. حق‌جو، ابراهیمی، اسلامی، آقا زمانی و آرام‌طبع نیز به طرف سرمربی ذوب آهن رفتند که در گذشته شاگرد او بودند.
* تماشاگران صبا با شعار «خیانت، خیانت، یحیی بی‌معرفت» ناراحتیشان به گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن که سه فصل پیش آنها را در هفته هفتم رها کرد و به پرسپولیس رفت را نشان دادند.
* صادقی استاندار قم این بازی را از نزدیک تماشا می‌کند.
* هادی طباطبایی مربی تیم ملی امید تماشاگر ویژه این دیدار است.
* یک دقیقه وقت تلف شده برای نیمه اول لحاظ شد.
* خطایی که بیک‌زاده انجام داده بود با برخورد جدی داور همراه بود که باعث شد تماشاگران قمی داور را اصفهانی خطاب کنند.
* کاوه رضایی دقیقه 85 قصد داشت یک پنالتی بگیرد که داور حرکت او را تمارض تشخیص داد و او را با کارت زرد جریمه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین