کد خبر: ۳۳۲۱۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

داعش مسئولیت انفجار در مسجد شیعیان در جنوب بغداد را پذیرفت/فرار 900 داعشی از رقه به نینوا

در حالی که گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار انتحاری در مسجد شیعیان جنوب بغداد را پذیرفت، منابع امنیتی اعلام کردند که این حادثه در اثر انفجار یک بمب و سپس یک عامل انتحاری رخ داده است. از سوی دیگر منابع محلی در استان نینوا از ورود 900 شبه نظامی به همراه خانواده‌هایشان از رقه سوریه به این استان خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای که در صفحه‌ رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، مسئولیت انفجار انتحاری در یکی از مساجد شیعیان در محله الرشید واقع در جنوب بغداد را برعهده گرفت و اعلام کرد که این عملیات توسط ابوحسن الانصاری، یک عامل انتحاری این گروه در داخل مسجد مذکور انجام و منجر به کشته شدن شش تن و زخمی شدن 19 تن دیگر شد.

منابع امنیتی و پزشکی اعلام کردند که انفجار پس از پایان نماز جمعه در نزدیکی حسینیه‌ای رخ داد در حالی که داعش اعلام کرده این عملیات توسط یک عامل انتحاری انجام شده اما منابع امنیتی تاکید کردند که انفجار توسط یک بمب و سپس یک عامل انتحاری انجام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، داعش تاکنون حملات متعددی علیه شهروندان شیعه عراق انجام داده و آنها را "مشرک" خوانده است.

از سوی دیگر، یک منبع محلی در استان نینوا در گفت‌وگو با پایگاه‌ خبری سومریه نیوز عراق از انتقال 900 شبه نظامی عرب و خارجی همراه با خانواده‌هایشان از شهر رقه سوریه به نینوا خبر داد و اعلام کرد: این تعداد پس از افزایش حملات هوایی ائتلاف ضد داعش و جنگنده‌های فرانسوی و روسی علیه پایگاه‌های داعش به نینوا منتقل شدند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: داعش شبه نظامیان و خانواده‌هایشان را در خانه‌هایی که تحت عنوان "وقف داعش" هستند اسکان داد. بیشتر این خانه‌ها متعلق به مسیحی‌ها و اساتید دانشگاهی هستند که پس از تصرف نینوا توسط داعش این استان را ترک کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
1
3
خدا ریشه داعش را در بیاورد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین