کد خبر: ۳۳۲۲۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷

بیشترین علت مرگ تهرانی‌ها چیست؟

مدیرکل ثبت احوال استان تهران از افزایش 6 درصدی طلاق و 13 درصدی ازدواج در پایتخت، فراوانی نام های دختر و پسر تهرانی ها، متوسط سن ازدواج پایتخت نشینان، و 3 علت مهم مرگ و میر در میان تهرانی ها گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدمهدی اعلایی در گفتگو با تابناک تهران درباره فراوانی نام‌های دختران و پسران تهرانی در ۷ ماهه اول امسال، اظهار داشت: اسامی امیرعلی با ۳ هزار و ۳۸۹ مورد، امیرحسین با هزار و ۹۲۴ مورد، محمدطه با هزار و ۸۲۶ مورد، امیرعباس با هزار و ۷۳۷ مورد و علی با هزار و ۵۰۱ مورد دارای بیشترین فراوانی در میان اسامی پسران بوده که در ثبت احوال استان تهران به ثبت رسیده است. 
 
وی ادامه داد: فراوانی نام های دختران هم ابتدا فاطمه با ۲ هزار و ۸۶۸ مورد بیشترین آمار و سپس زهرا با هزار و ۶۹۵ مورد، نازنین زهرا با هزار و ۳۷۲ مورد، باران با هزار و ۲۶۵ مورد و حلما با یکهزار و ۲۳۷ مورد  بیشترین فراوانی را در میان اسامی به خود اختصاص داده‌اند. 
 
علائی بیشترین علت مرگ و میر تهرانی ها را بیماری قلبی عروقی با آمار 13 هزار و 216 مورد عنوان کرد و گفت: در ۷ ماهه امسال، ۳۰ هزار و ۴۰ واقعه فوت به ثبت رسیده که بعد از بیماری های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ سرطان‌ها و تومورها با ۳ هزار و ۴۸۱ مورد و بیماری‌های دستگاه تنفسی با ۲ هزار و ۸۰۵ مورد بوده‌اند. 
 
مدیرکل ثبت احوال استان تهران در ادامه به آمار ازدواج طی 7 ماهه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در استان تهران ۵۴ هزار و ۴۵۶ واقعه ازدواج در 7 ماهه امسال به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۴۴ درصد افزایش داشته است. 

علایی همچنین گفت:  متوسط سن زوج در هنگام ازدواج ۳۰ سال و متوسط سن زوجه ۲۶ سال در پایگاه اطلاعات ثبت احوال تهران به ثبت رسیده است. 
 
مدیرکل ثبت احوال استان تهران از افزایش 5.56 درصدی آمار طلاق در میان تهرانی ها طی این مدت نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در طول این مدت ۱۸ هزار و ۴۰۰ طلاق به ثبت رسیده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۱۷ هزار و ۲۶۷ واقعه طلاق ثبت شده بود. 
 
علائی گفت: متوسط سن زوج به هنگام طلاق ۳۷.۶۷ سال و متوسط سن زوجه ۳۳.۱۱ سال ثبت شده است. همچنین نسبت ازدواج به طلاق ۲.۹۶ بوده است، به تعبیری دیگر از هر ۳ ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین