کد خبر: ۳۳۲۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

کی‌اف‌سی حلال در تهران فک پلمپ می‌شود

مدیرعامل رستوران کی‌اف‌سی حلال از مذاکره با مقامات وزارت بازرگانی و پلیس اماکن برای فک پلمپ این رستوران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : مدیرعامل رستوران کی‌اف‌سی حلال از مذاکره با مقامات وزارت بازرگانی و پلیس اماکن برای فک پلمپ این رستوران خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، حدود سه هفته پیش، تنها یک روز پس از افتتاح رستوارن کی‌اف‌سی حلال در غرب تهران به علت تشابه اسمی با کی‌اف‌سی آمریکا، این رستوران پلمپ شد.

در این مدت، تایید و تکذیب های زیادی مخابره شد و مسئولان مربوطه درباره این ماجرا اظهارنظر کردند. اما دو هفته پس از این ماجرا، از گوشه و کنار زمزمه فک پلمپ رستوران کی‌اف‌سی حلال به گوش می رسد.

عباس پازوکی، مدیرعامل شرکت رستوران های زنجیره ای کی‌اف‌سی حلال که می گوید نمایندگی این رستوران را از شرکت کی‌اف‌سی حلال ترکیه در ایران دارد درباره پلمپ و فک پلمپ شعبه شهرک غرب این رستوران به خبرآنلاین گفت: پلمپ شعبه شهرک غرب بیشتر از این که یک اقدام قانونی باشد، یک اقدام بر اساس فضاسازی رسانه ای بود. یعنی چند رسانه با طرح مطالب اشتباه و ایجاد فضای خاص موجب شدند این شعبه پلمپ شود.

او ادامه داد: به دلیل این که ما بنا بر تعامل داشتیم، وارد این فضاسازی ها و جریانات رسانه ای نشدیم و در عوض با مقامات مرتبط مذاکره کردیم.

مدیرعامل شرکت کی‌اف‌سی حلال از مذاکره با وزارت بازرگانی، اتاق اصناف و پلیس اماکن خبر داد و گفت: هر سه نهاد بر قانونی بودن شرکت ما تاکید دارند چرا که این شرکت یک شرکت آمریکایی نیست و منعی برای فعالیت در کشور ندارد و از همه نهادهای قانونی کشور مجوز لازم را دریافت کرده است .

او گفت: ما مجوز قانونی از وزارت بازرگانی و اتاق اصناف ایران دریافت کرده ایم و پروانه کسب ما با تایید اماکن بوده است . هر دوی این مراکز نیز پای مجوزشان ایستاده اند و اتاق اصناف به ما پروانه کسب داده است.

پازوکی از ارسال نامه رییس اتاق اصناف ایران به رییس پلیس اماکن نیروی انتظامی خبر داد و گفت: علی فاضلی به عنوان رییس اتاق اصناف کشور نامه ای به سردار هلالی فرستاده و خواستار فک پلمپ این رستوران شده است. ما نامه ایشان را هفته پیش تحویل پلیس اماکن دادیم و با سردار هلالی جلسه مفیدی داشتیم و بنا شد کارهای لازم برای فک پلمپ انجام شود و همینجا لازم است از سردار هلالی که مدیری فهیم و با سواد است تشکر کنم.

او ادامه داد: در حال حاضر منتظریم روال کار اداری در اماکن ناجا انجام شود تا کار فک پلمپ صورت بگیرد.

عباس پازوکی با اشاره به مصاحبه های گذشته رییس پلیس اماکن ناجا گفت: سردار هلالی همواره تاکید داشتند که که این شرکت قانونی است و تیر ماه مجوز آن را دریافت کرده و منع فعالیت ندارد. به همین دلیل ایشان قول مساعد دادند که این شعبه هر چه سریعتر باز شود که ما منتظر هستیم نامه اماکن به دست ما برسد و بتوانیم دوباره رستوران را افتتاح کنیم.

مدیرعامل رستوران کی‌اف‌سی حلال درباره تکذیب کی‌اف‌سی ترکیه  (اینجا) مبنی بر اعطای نمایندگی به ایران به خبرآنلاین گفت: من هم این خبر را دیدم اما متوجه نشدم کسی که این ادعا را کرده مستند به چه چیزی این حرف را زده. بنده نماینده شرکت کی‌اف‌سی حلال ترکیه هستم و نامه رسمی نمایندگی را در سربرگ رسمی دارالترجمه قوه قضاییه با مهر برجسته کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، استانداری استانبول و وزارت خارجه ایران دارم و مشخص نیست کسی که این امر را تکذیب کرده، دقیقا چه چیزی را تکذیب کرده است!

این سخنان درحالی است که صاحبان کی‌اف‌سی آمریکا اعلام کرده اند قصد دارند اقدامات قانونی علیه فروشگاه کی‌اف‌سی حلال که در ایران افتتاح شد،‌ انجام دهند. در بیانیه ای که شرکت زنجیره ای فست فود یام همکار «کی‌اف‌سی» آمریکا، منتشر کرده، آمده است گفته که با مسئولان ایران در ارتباط است و می خواهند رستوران های کی‌اف‌سی بدون مجوز در ایران بسته شود. (اینجا و اینجا را بخوانید)

پازوکی دراین باره می‌گوید: ما از ابتدا هم گفته بودیم که ارتباطی با کی‌اف‌سی آمریکا نداریم حتی ارتباطی با کی‌اف‌سی ترکیه هم نداریم. ما با شرکت کی‌اف‌سی حلال ترکیه مرتبط هستیم و نامه رسمی نمایندگی را هم داریم و در سایتمان هم موجود است.

پازوکی همچنین به شرکت کی‌اف‌سی تقلبی که چند سال پیش در ایران فعالیتش را بدون مجوز آغاز کرد اشاره داشت و گفت: آن شرکت به هیچ عنوان شرکت کی اف سی در ایران را ثبت نکرده بود و هیچ مجوزی از هیچ نهاد قانونی دریافت نکرده بود و کاملا تقلبی بود. با این حال آن قدر با کلاهبرداری آن ها برخورد نشد که سرانجام به دلیل کلاهبرداری از مردم متهم و محکوم و راهی زندان شد .

او ادامه داد: در طول سال های 89 تا 94 که این شرکت کلاهبردار مشغول فعالیت بود و 21 شعبه در کشور زده بود و با لوگوی کی‌اف‌سی مشغول فعالیت بود، با این که پروانه کسب نداشتند، کوچکترین برخوردی با آن ها نشد و کسی از تغییر سبک زندگی و نظایر آن حرفی نزد اما جو رسانه ای موجب شد که ما با این که مجوز داشتیم پلمپ شویم.

پازوکی گفت: از آن جایی که قرار است کار فرانچایز شرکت کی‌اف‌سی حلال را از ایران انجام بدهیم فکر می کنم در صورت فعالیت این برند در ایران ظرف مدت دو سال حداقل 5 هزار شغل مستقیم ایجاد شود. این کار می تواند ارزآوری داشته باشد و با صادرات محصولات غذایی مثل سیب زمینی و مرغ و خیلی از محصولات کشاورزی دیگر می تواند ظرف مدت 5 سال حدود 20 هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

او در پایان گفت: من معتقدم در کشور فرمایشات رهبری فصل الخطاب هستند و فتوای ایشان بالاتر از هر قانونی است. من از ایشان استفتا کردم که آیا شرکت هایی که مشابهت های اسمی با برندهای آمریکایی دارند آیا اجازه فعالیت در ایران را دارند یا خیر که ایشان فرمودند شرکت هایی که در واقع منافع آن ها باعث تقویت رژیم صهیونیستی شود و در جهت خلاف اسلام و مسلمین است ممنوعیت دارند و در غیر این صورت اشکالی ندارند. من فکر می کنم با توجه به قانونی بودن کار ما و همچنین استفتاء از مقام معظم رهبری بهتر است مسئولان مربوطه مشکل را رفع کنند تا فعالیت این رستوران دوباره آغاز شود.

به گفته مدیرعامل رستوران کی‌اف‌سی حلال، شعبه بلوار دریا چهارمین شعبه این رستوران در کشور است که به محض اعلام پلیس اماکن ناجا، فک پلمپ خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین