کد خبر: ۳۳۲۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

دستگیری مجدد زورگیر نوجوان جنجالی سال 89+تصویـر

جوان 21 ساله‌ای که شش سال پیش به اتهام زورگیری خشن دستگیر و حکم محارب برایش صادر شده بود، پس از تجدید نظر در حکمش به دلیل کم بودن سن به شش سال زندان محکوم شد، پس از دومین فرار از زندان و زورگیری از چندین نفر، باردیگر توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به گزارش ایسنا، در سال 89 فیلمی از زورگیری یک نوجوان در فضای مجازی منتشر و باعث ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه شد. مدتی بعد عوامل پلیس آگاهی فردی را که در این فیلم اقدام به زورگیری کرده بود شناسایی و دستگیر کردند. این فرد جوانی 16 ساله به نام «شاهین.ب» بود که در دادگاه به عنوان محارب تشخیص داده شد.

دستگیری مجدد زورگیر نوجوان جنجالی سال 89+تصویـر

مدتی بعد حکم این فرد به دلیل کم بودن سنش در دادگاه تجدیدنظر شکسته شده و شاهین به شش سال حبس محکوم شد و به کانون اصلاح و تربیت رفت.

در سال 90 در حالی که این فرد 17 سال سن داشت از کانون اصلاح و تربیت فرار کرده و مدتی بعد مجددا از سوی عوامل پلیس دستگیر شده و این بار با توجه به اینکه سنش از 18 سال عبور کرده بود، به زندان رجایی‌شهر منتقل شد و تا حدود 2 ماه قبل در حبس بود.

شاهین حدود 2 ماه پیش مرخصی 10 روزه گرفته و از زندان خارج شده بود اما پس از اتمام مهلت این فرد به زندان بازنگشته و متواری شده بود. در تحقیقات پلیس مشخص شده بود که شاهین به همراه برادرش و دو نفر دیگر مجددا اقدام به زورگیری کرده و چندین پرونده شکایت از ویل نیز به ثبت رسیده است.

در طرحی که چندی پیش در پایتخت به اجرا در آمد، ماموران اداره هجدهم پلیس آگاهی خانه مجردی شاهین را در پاکدشت ورامین شناسایی کرده و در عملیاتی ضربتی به همراه همدستانش دستگیر شد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت گفت‌وگو با شاهین 21 ساله را در اختیار رسانه‌ها قرار داده که در ادامه آمده است:

خودت را معرفی کن؟
شاهین متولد 1373 ، ساکن منطقه مولوی، دروازه غار

چرا دستگیر شدی؟
زورگیری

قبلا چرا دستگیر شده بودی ؟
در سال 89 هم به خاطر زورگیری دستگیر شدم

همان که فیلمش در شبکه‌های مجازی هم منتشر شد؟
بله. در آن سال، فیلم زورگیری من و دو ستم از یک نفر در زیر پل امین حضور توسط مردم فیلمبرداری شد و پلیس توانست با استفاده از آن، من و میلاد . الف را شناسایی و دستگیر کند.

درباره آن پرونده بیشتر توضیح بده، چون کارت باعث شد که حکم محارب برایت صادر شود.
یک نفر را که از بانک بیرون آمده بود تعقیب کردیم، زیر پل خلوت بود و من از موتور پیاده شدم تا کیف حاوی پول را از صاحبش بگیرم که او در برابرم مقاومت کرد. من هم با چاقو به جانش افتادم و هفت یا هشت ضربه چاقو به کمرش زدم تا شاید کیف را رها کند اما او همچنان مقاومت می کرد و در همین زمان و با صدای مردم که می گفتند: فیلمت را دارم می گیریم متوجه شدم که تمام لحظات زورگیری فیلمبرداری شده است، به همین علت بدون آنکه موفق به سرقت کیف شویم، با موتور به سرعت از محل فرار کردیم اما چند روز بعد توسط آگاهی دستگیر شدیم .

چطور دستگیر شدی ؟
در داخل خانه بودم که مأموران آگاهی ریختند خانه آن زمان قصد فرار داشتم اما مورد اصابت گلوله از ناحیه هر دو پا قرار گرفته و دستگیر شدم .

در پرونده سال 89 ، چند شاکی داشتی؟
30 شاکی داشتم که من را شناسایی کرده بودند .

رضایتشان را گرفتی؟
فعلا نه.

پس از دستگیری حکم محاربه برات صادر شد، میدانی چرا حکم شکست؟
ابتدا برایم حکم محاربه صادر شد اما به خاظر اینکه 16 سال بیشتر نداشتم ، در دادگاه تجدیدنظر به من تخفیف داده شد و به شش سال حبس محکوم شدم .

چند وقت است که بیرون از زندانی ؟
چند ماهی است که از زندان آزاد شدم .

آزاد شدی یا فرار کردی؟
برای 10 روز مرخصی گرفتم اما دیگر برنگشتم.

چطور مرخصی گرفتی؟
خانواده ام مبلغ 30 میلیون تومان به یک نفر دادند تا سند خود را برای آزادی من به ضمانت بگذارد و من به وسیله آن، آزاد شدم .

برای چند روز مرخصی گرفته بودی ؟
10 الی 12 روز

این‌بار چطور دستگیر شدی ؟
چند روز پیش به‌همراه برادرم حمید که متولد سال 1368 است و دو تا از بچه محل ها به‌نام نقی و مهدی در خانه مجردی در منطقه پاکدشت ، به اتهام زورگیری و کیف قاپی دستگیر شدم .

درباره فرارت از کانون اصلاح و تربیت در سال 90 تهم وضیح بده
سال 90 بود که از کانون فرار کردم،حدود یک ماه بیرون بودم که پس از آن دستگیر و مدتی بعد هم به زندان رجایی شهر منتقل شدم .

چرا شاهین تبدیل به یک سارق و زورگیر شد ؟
نمی دانم، شاید به خاطر محل سکونتمان و بیشتر بچه های محل که بیشترشان تو کار سرقت ، دزدی و یا کیف قاپی هستند .

آثار جراحت روی صورتت برای چیست؟
تو دعوا و درگیری ایجاد شد . سال 89 وقتی 16 سالم بود با یکی از بچه های محل‌ها به‌نام حمید درگیر شدم که او با چاقو به صورتم زد .

آثار جراحت روی بدنت هم برای دعواست؟
داخل زندان اقدام به این کار کردم . چون دیگر تحمل رفتن به زندان را ندارم .

در پایگاه ششم پلیس آگاهی و پلیس امنیت هم پرونده داری، آن هم ظرف دو ماه!
چند نفر از دوستانم توسط پایگاه ششم به اتهام زورگیری دستگیر شدند و آنها مرا به عنوان عضو گروهشان معرفی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین