کد خبر: ۳۳۲۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳

ترکیب جمعیتی معکوس شده است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: امروز حدود 70 درصد از جمعیت، ساکن در شهرها به ویژه کلان شهرها هستند و ترکیب جمعیتی نسبت به دهه‌های قبل معکوس شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سید علی‌محمد موسوی در سمینار جمعیت و محیط زیست که در شیراز برگزار شد، با اشاره به مهاجرت بی‌رویه به شهرها، لزوم ریشه‌یابی و یافتن راهکارهای عملیاتی برای مواجهه علمی با مهاجرت را مورد تاکید قرار داد و افزود: افزایش جمعیت شهری ناشی از نبودن توازن و تعادل در توزیع منابع و فرصت‌های کشور بوده است.

وی ادامه داد: به دلیل توجه نکردن به موضوع آمایش سرزمینی در توزیع منابع در گذشته و اینکه مبنای سنجش برنامه‌های توسعه، رشد اقتصادی بوده است، در حال حاضر شاهد قطبی شدن وضعیت اجتماعی جمعیت ساکن در کشور هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس خاطرنشان کرد: اکنون بنا بر سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری به عنوان سند بالا دستی برنامه ششم توسعه، مقرر شده است که منابع و فرصت‌ها طی سال‌های اجرای برنامه ششم براساس توازن، تعادل و آمایش سرزمینی توزیع شود. با اجرای برنامه ششم توسعه، عدالت اجتماعی، به‌عنوان یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق خواهد شد. این موضوع افزایش سرمایه‌ اجتماعی را به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، موسوی با اشاره به مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها، گفت: انتظار است دانشگاه‌ها، در جهت تحقق تفکر عالمانه دولت راهکارهای اجرایی لازم که دارای مبانی قوی تئوریک است، برای تعادل بخشی به مسایل جمعیتی و زیست محیطی ارائه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین