کد خبر: ۳۳۲۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

مهمترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار 4 رییس جمهور

رهبر معظم انقلاب در دیدار روسای جمهوری کشورهای روسیه ، نیجریه، ونزوئلا و ترکمنستان که به منظور اجلاس سران مجمع کشورهای صادر کننده گاز به ایران سفر کرده اند بیانات مهمی درباره مبارزه با تروریسم، نقشه آمریکا، راههای گسترش همکاری ها و موضوعات منطقه ای بیان فرمودند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مهمترین بیانات معظم له در دیدار روسای جمهوری این کشورها به شرح ذیل است:

++در دیدار ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه

**نقشه بلندمدت امریکا برای منطقه به زیان همه ملتها و کشورها به ویژه ایران و روسیه است و باید با هوشمندی و تعامل نزدیکتر، آن را خنثی کرد.
**مواضع رییس جمهور روسیه به ویژه در یکسال و نیم اخیر در مسائل مختلف، خیلی خوب و مبتکرانه بود؛ امریکایی ها همیشه تلاش می کنند رقبای خود را در موضع انفعال قرار دهند اما شما این سیاست را خنثی کردید.
**امریکایی ها در نقشه ای بلندمدت، درصددند با تسلط بر سوریه و سپس گسترش کنترل خود بر منطقه، خلأ تاریخی تسلط نداشتن بر غرب آسیا را جبران کنند که این نقشه تهدیدی برای همه ملتها و کشورها به ویژه روسیه و ایران است.
**امریکایی ها و دنباله های آنها در مسئله سوریه درصددند اهداف تحقق نیافته خود از راه نظامی را در عرصه سیاسی و پای میز مذاکره محقق کنند که باید با هوشمندی و از موضع فعال، جلوی این کار را گرفت.
**اصرار امریکایی ها بر رفتن بشار اسد یعنی رییس جمهور قانونی و منتخب مردم سوریه از جمله نقاط ضعف سیاست های اعلامی واشنگتن است.
**رییس جمهور سوریه در انتخاباتی سراسری رأی اکثر مردم سوریه را با دیدگاه های «سیاسی، مذهبی و قومی مختلف» به دست آورده و امریکا حق ندارد این رأی و انتخاب مردم سوریه را نادیده بگیرد؛ درباره سوریه هر راه حلی باید با اطلاع و موافقت مردم و مسئولان این کشور دنبال شود.
**کمک های باواسطه و بی واسطه امریکایی ها به گروههای تروریستی از جمله داعش از دیگر نقاط ضعف آشکار سیاستهای امریکا است؛ همکاری با کشورهایی که به خاطر حمایت از تروریستها اعتباری در افکار عمومی منطقه و جهان ندارند، نشان می دهد امریکایی ها از دیپلماسی شرافتمندانه برخوردار نیستند.
**حل صحیح موضوع سوریه بسیار مهم و در آینده منطقه تأثیرگذار است؛ اگر تروریستهایی که این جنایات را در سوریه مرتکب می شوند سرکوب نشوند، دامنه فعالیتهای مخرب آنها به آسیای میانه و مناطق دیگر گسترش خواهد یافت.

++ در دیدار محمد بوهاری رئیس جمهوری نیجریه

**ائتلافهای جهانی مدعی مبارزه با جریانهای تروریستی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند زیرا در پشت پرده ایجاد یا حمایت از تروریستهایی نظیر داعش همین عوامل مخرب به خصوص امریکا قرار دارند.
**افزایش همکاریهای کشورهای اسلامی در دفاع از هویت اسلام و مسلمانان یک ضرورت اساسی است.
**دشمنان صریح اسلام و دشمنانی که به نام اسلام با اسلام دشمنی می کنند دو لبه یک قیچی هستند؛ کشورهای اسلامی در مقابل این دشمنان خطرناک باید با افزایش همکاریها از هویت و منافع خود حفاظت کنند.
**امید بستن به همکاری و کمک امریکا و غرب در مبارزه علیه جریان های تروریستی نظیر داعش و بوکوحرام نادرست است؛بر اساس اطلاعات دقیق، در عراق، امریکایی ها و برخی کشورهای مرتجع منطقه به طور مستقیم به داعش کمک می کنند و نقش مخرّبی دارند.
**جمهوری اسلامی روابط گسترده ای با همه کشورها به جز امریکا و رژیم صهیونیستی دارد اما معتقدیم کشورهای اسلامی باید بسیار بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند.

++ در دیدار نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا

**امروز سیاست های استکباری همچون بلایی بزرگ به جان بشریت افتاده و تنها راه پیشرفت و پیروزی کشورهای مستقل، «ایستادگی» و «تکیه بر توده های مردم» در «جنگ اراده ها» است.
**امریکا، این منطقه(آمریکای لاتین) را حیاط خلوت خود می دانست اما حرکت بی بدیل ونزوئلا توانست این منطقه را به نقطه ای مستقل و با هویت تبدیل کند.
**انقلاب اسلامی الگوی موفقی در براندازی رژیم وابسته و مسلح پهلوی بود؛ امام خمینی(ره) با دست خالی اما با تکیه بر آحاد مردم و به صحنه آوردن آنها توانست حکومت مورد حمایت امریکا و اروپا را ساقط کند و راه پیروزی و استمرار موفقیت دولتهای مستقل، استفاده از همین نسخه است.
**دستیابی جمهوری اسلامی ایران به پیشرفتهای علمی و فناوری خیره کننده با وجود حجم انبوه فشارها و تحریمهای دشمنان تجربه ای ارزشمند است؛ این تجربه با اتکا به حضور و همراهی مردم به دست آمد و کلید حل مشکلات جلب عواطف و دلهای مردم با انجام کار و خدمت صادقانه به آنهاست.

++ در دیدار قربان قلی بردی محمداف رییس جمهوری ترکمنستان

** در تقابل با وحشی گری و تروریسم خشن داعش و گروههای تکفیری نظیر آن که به نام اسلام این جنایات را انجام می دهند، باید به مردم مجال فعالیتهای اسلامی صحیح داده شود و بهترین راه خنثی کردن نفوذ این جریانها، تقویت حرکتهای فکریِ اسلامیِ معتدل و عقلانی است.
**امنیت، رفاه و پیشرفت همسایگان و کشورهای اسلامی به نفع جمهوری اسلامی است؛ مرزهای ایران و ترکمنستان مرزهای صلح و آرامش و موجب آسایش خاطر طرفین بوده و امکان استفاده از مسیر ایران برای راهیابی به خلیج فارس و دریای آزاد فرصت ارزشمندی برای ترکمنستان است.
**جنایات وحشیانه جریانهای تروریستی در سر بریدن و سوزاندن انسانها نشانه بیگانگی کامل این جریانها از اسلام است؛ اسلام، دین برادری، محبت و خیرخواهی برای دیگران است و این جنایات هیچ ربطی به اسلام ندارد.
سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز روز دوشنبه (دوم آذرماه 94) با حضور سران 9 کشور به ریاست دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.
رئیسان جمهوری روسیه، ونزوئلا، عراق، بولیوی، گینه استوایی، نیجریه و همچنین نخست وزیر الجزایر برای شرکت در این اجلاس به تهران آمدند.
رئیس جمهوری ترکمنستان نیز میهمان ویژه این اجلاس بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین