کد خبر: ۳۳۲۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

تکاوران شترسوار در پاکستان + تصاویر

شترسواران پاکستانی که حفاظت از مرزها به ویژه نقاط هم‌مرز با هند را به عهده داشت رفته رفته در حال فراموش شدن بودند که تکاوران ارتش دوباره این نیروی سواره نظام را احیا کردند.
آفتاب‌‌نیوز : با وجود آنکه خودروهای پیشرفته برای عبور از مناطق صحرایی تولید و طراحی شده اما هنوز هم هیچ وسیله نقلیه‌ای نمی‌تواند مانند شتر از بیابان‌ها به ویژه نقاط مرزی پاکستان عبور کند.

به گزارش فارس، شترسواران پاکستان که حفاظت از مرزها به ویژه در نقاط هم مرز با هند را به عهده داشت رفته رفته در حال فراموش شدن بود که تکاوران ارتش دوباره این نیروی سواره نظام را احیا کردند.

این دسته شتر سوار ابتدا به عنوان یک گروه موسیقی در ارتش فعال شده و برای رژه سربازان موسیقی می نواخت.

برنامه‌های موسیقی ارتش شترسوار در صحراهای پنجاب مورد استقبال نیروهای نظامی و مردم قرار گرفت و اکنون این ارتش که از لباس محلی تزئین شده با رنگ قرمز استفاده می‌کند در حال گسترش فعالیت خود در بیابان‌های پاکستان است.

ارتش شتر سوار سال گذشته زمانی فعال شد که بسیاری از شترها به علت آموزش ندیدن قادر نبودند خواسته های تکاروان ارتش را برآورده کنند و در بیشتر مناطق نیز از خودروهای پیشرفته نظامی استفاده می‌شد.

یونیفورم تکاروان ارتش شتر سوار یک لباس دست دوز است که در شهر سیالکوت دوخته می‌شود.

محمد حسین یکی از اعضای گروه ارتش شتر سوار در این زمینه گفت: نواختن موسیقی بر روی شتر به ویژه در حال حرکت کار بسیار دشواری است که نیاز به تمرین دارد.

یکی دیگر از اعضای ارتش شتر سوار نیز می‌گوید: حفظ تعادل و حرکت سریع با شتر آن هم زمانی که خواسته باشی مانور نظامی هم بدهی بسیار مشکل است اما تکاوران ارتش به خوبی از عهده این کار برمی‌آیند.

در عکس‌های زیر مانور و گروه موسیقی ارتش شتر سوار پاکستان را مشاهده می کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین