کد خبر: ۳۳۳۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

نگرانی بابت وبا در عراق نیست

وزیر بهداشت جهت بازدید از چگونگی ارایه خدمات بهداشتی و همچنین امداد و نجات به زائران اربعین حسینی در مرزها، به ایلام رفت و تاکید کرد که با توجه به ازدحام جمعیت در مرزها، آمادگی کامل برای مقابله با شیوع هر نوع بیماری وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر سید حسن هاشمی در بدو ورود به استان ایلام در فرودگاه شهدا اظهار کرد: تمهیدات لازم از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی و جمعیت هلال‌احمر برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه اندیشیده شده و از طریق بروشورهای بهداشتی و درمانی در مسیرهای حرکت زائران اربعین حسینی، اطلاع‌رسانی‌های لازم در خصوص رعایت نکات بهداشتی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اکیپ‌های مختلفی در مسیرهای منتهی به مرزها مستقرشده‌اند و آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه شیوع بیماری با توجه به ازدحام جمعیت در مرزها وجود دارد، تصریح کرد:با توجه به اینکه ازدحام جمعیت در مرز مهران بیشتر است در این سفر، وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ارزیابی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین از طریق دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال‌احمر، شهرداری تهران و بسیج جامعه پزشکی در حال انجام است؛ به‌طوری‌که در مسیر ارتباطی ایلام - مهران به فاصله هر پنج کیلومتر یک پایگاه امدادی هلال‌احمر و تعداد قابل‌توجهی اتوبوس آمبولانس و آمبولانس مستقر شده و پنج درمانگاه نیز در پایانه مرزی مهران دایر شده است.

وی با بیان اینکه پنج بیمارستان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی ایلام را در این ایام حمایت می‌کنند و کادرهای پزشکی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی همدان، اردبیل و شهید بهشتی نیز از امروز در مرز مهران مستقر شدند، گفت: هم‌اکنون وضعیت ارائه خدمات بهداشتی در این مرز مناسب است ولی به نظر می‌رسد باید آمادگی خود را برای بازگشت زائران در مرزهای سه‌گانه بیشتر کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در هنگام عزیمت زائران به اماکن مقدس عتبات عالیات، همکاران وزارت بهداشت اطلاعات لازم را از طریق ارائه بروشورهای بهداشتی به آنها می‌دهند و در بازگشت نیز زائران حتما از نظر سلامتی کنترل می‌شوند.

هاشمی با تاکید بر اینکه درصورتی‌ که همکاران مراقبت بیشتری انجام دهند و مردم و زائران نیز همکاری کنند جای هیچ‌گونه نگرانی از بابت بیماری وبا وجود ندارد، گفت: از تمامی زائران درخواست شده از آب‌های بسته‌بندی‌شده استفاده کرده و در زمینه سلامت و بهداشت مواد غذایی مراقبت‌های لازم را انجام دهند. بدانند ویروس بیماری وبا در مقابل سرمای هوا بسیار ضعیف است. هرچند مأموران بهداشتی نیز کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند اما زائران باید نسبت به شستن مداوم دست و صورت خود برای پیشگیری از هرگونه بیماری اقدام کنند.

وی تاکید کرد: باید همه مراقبت کنند و ما تا جایی که توان داریم با کمک دوستان در حوزه سلامت از جمله هلال‌احمر، بسیج جامعه پزشکی و دیگر داوطلبان، ارائه خدمات بهداشتی را به‌منظور پیشگیری از بروز هرگونه مشکلی مدیریت خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین