کد خبر: ۳۳۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۰

شهرداری 500 میلیارد تومان از دولت طلبکار است

آفتاب‌‌نیوز : حسين محمدپورزرندي با اعلام اين مطلب، افزود: در حالي كه مهمترين و پايدارترين منبع درآمد شهرداري‌‏ها كسب عوارض نوسازي است اما به دليل عدم پرداخت قانوني اين حقوق از سوي دستگاه‌‏هاي دولتي و غيردولتي و اشخاص شهرداري تهران با بحران عدم تحقق درآمدها روبرو است. 

به گفته وي؛ هم‌‏اكنون تهران داراي 600 هزار واحد كسبي است كه بيشترين بدهي عوارض نيز مربوط به اين واحدهاست. 

پورزرندي همچنين گفت: دستگاه‌‏هاي دولتي و نهادهاي عمومي نيز مبالغ قابل توجهي از بابت انواع عوارض ساختماني و غيره به شهرداري تهران بدهكار هستند كه برغم پيگيري‌‏هاي به عمل آمده هيچ توفيقي در وصول آن‌‏ها نشده است. 

معاون مالي- اداري شهرداري تهران تأكيد كرد: در حالي كه 35 درصد هزينه‌‏هاي شهرداري تهران به بخش ساماندهي عبور و مرور و ترافيك شهري اختصاص يافته است، تنها يك درصد از درآمدهاي شهرداري از محل عوارض ساليانه خودرو تأمين مي‌‏شود. 

به گفته پورزرندي، تمامي هزينه‌‏هاي جاري، نگهداري و عمراني شهرداري به صورت نقدي پرداخت مي شود در صورتي كه بخش عمده‌‏اي از عوارض ساختماني تقسيط مي‌‏شود و همين امر باعث در دسترس نبودن به موقع منابع مالي مورد نياز است. 

معاون مالي- اداري شهرداري تهران، افزود: هزينه‌‏هاي كلان شهرهاي جهان از محل منابع ملي و دريافت ماليات‌‏هاي محلي تامين مي‌‏شود در حالي كه درآمد شهرداري تهران تنها وابسته به ماليات محلي است كه ابزار لازم براي وصول ان را در اختيار ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین