کد خبر: ۳۳۳۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

شمخانی: ادامه برجام به بستن PMD بستگی دارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: راه ادامه برجام بستن پرونده پی ام دی است.
آفتاب‌‌نیوز : دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: راه ادامه برجام بستن پرونده پی ام دی است.

به گزارش تسنیم،علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم سالگرد شهید شهریاری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی و اینکه آیا اگر شورای حکام در روند پرونده پی ام دی ایران اختلال کند، ایران حاضر به ادامه همکاری خواهد بود؟ اظهار داشت: اصولاً نباید اسمش را اختلال بگذاریم، بعد از مقطع اخیر ایران بر مبنای گزارش مدیرکل آژانس نهایت همکاری را برای شفاف‌سازی سوالات و موضوعات و مکان‌هایی که قسمت عمده‌ای از آن گزارشات وهمی مبتنی بر خواسته‌های سرویس‌های امنیتی بود را داشته است.

وی افزود: ایران در این مقطع به شدت همکاری و شفاف‌سازی کرد و همکاری‌ها به نحوی بود که کارشناسان آژانس از نظر استاندارد بودن و پاسخگو بودن این همکاری را تأیید کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: در مقطع آتی نزدیک آژانس گزارشی را درباره مسائل گذشته هسته‌ای ایران که مفهوماً به پی ام دی مشهور است، البته از دیدگاه ما همان مسائل گذشته است، گزارشی را خواهد داد.

شمخانی با اشاره به اظهارنظر آمانو یادآور شد: براساس گفتار آمانو این گزارش یک گزارش خاکستری روشن خواهد بود، اما هیچ ابهامی در آن نیست و جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که در گزارش اخیر‌ آژانس آمده، هیچ انحراف غیرصلح آمیز در روند هسته‌ای خود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: آن گزارش بسترساز قطعنامه شورای حکم خواهد بود و آنچه که پرونده مسائل گذشته ما را می‌بندد قطعنامه شورای حکام است، یعنی 1+5 قسمت تشکیل دهنده شورای حکام است که امیدواریم به وظیفه خود همان‌طور که به آن متعهد بودند عمل کنند و پرونده را ببندند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: مبتنی بر ابلاغیه تاریخی مقام معظم رهبری همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران بر این باورند که همزمان نمی‌توان هم خدا را و هم خرما را خواست، یعنی هم برجام و هم عدم بستن پرونده پی ام دی را و لذا راه ادامه برجام بستن پرونده پی ام دی است.

شمخانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعضای هیئت نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی، گفت: شورای نظارت بر برجام تشکیل شده و مهمتر از اعضای آن این است که جلسات مرتبی دارد و این شورا در چارچوب وظایف خود بر امور نظارت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین