کد خبر: ۳۳۴۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹

ولایتی با نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به بیروت سفر کرده است، عصر امروز با « تمام سلام» نخست وزیر لبنان دیدار و گفت وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اکبر ولایتی پس از دیدار با تمام سلام نخست وزیر لبنان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ملاقات سازنده و دوستانه‌ای با جناب آقای تمام سلام داشتیم و در این دیدار از کوشش‌های به عمل آمده در راه آزادی زندانیان نظامی (نظامیان لبنانی اسیر در دست جبه النصره که قرار است طی مبادله‌ای آزاد شوند) تقدیر شد.

این دیپلمات ایرانی ادامه داد: نخست وزیر لبنان در این زمینه خبرهایی خوبی در باره آزادی قریب الوقوع زندانیان نظامی دادند و ما امیدواریم هر چه زودتر آنها آزاد شوند.

وی با بیان اینکه روابط ایران و لبنان بسیار دوستانه، عمیق و ریشه دار است، خاطرنشان کرد: مقامات دو کشور به مناسبت‌های مختلف با یکدیگر در رابطه با مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، همکاریهای منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی گفت وگو و مشورت می‌کنند.

وزیر خارجه پیشین کشورمان، با بیان اینکه در گفت‌وگوهایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که امیدها برای تعیین رئیس جمهوری لبنان بیشتر شده است، تصریح کرد: امیدواریم در شرایط بسیار حساس منطقه و نیازی که لبنان به رئیس جمهوری منتخب دارد، در اسرع وقت شاهد انتخاب رئیس جمهوری که مورد قبول همه طرف‌های سیاسی و مردم لبنان باشد، باشیم.

وی در پایان گفت:آرزوی توفیق بیشتر برای مسئولان لبنانی و توسعه روابط ایران و لبنان بخصوص میان دو ملت که دارای مشترکات زیادی و ریشه‌های تاریخی شناخته شده هستند، داریم.

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، قرار است علی اکبر ولایتی فردا(سه شنبه 10 آذرماه ) با تعدادی دیگر از مقامات لبنانی از جمله جبران باسیل وزیرخارجه و نبیه بری رئیس مجلس لبنان و همچنین تعدادی از شخصیت‌ها و رهبران فلسطینی دیدار و گفت وگو کند.

ولایتی روز گذشته به سوریه سفر و با تعدادی از مقامات این کشور از جمله رییس جمهور و وزیرخارجه این کشور دیدار کرد و عصر امروز از دمشق به بیروت رفت.

امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیرخارجه، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در این سفر همراهی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین