کد خبر: ۳۳۴۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

تب دنگی در تایوان همچنان قربانی می‌گیرد

سازمان بهداشت ملی تایوان اعلام کرد که شمار مبتلایان به بیماری تب دنگی در این منطقه همچنان رو به افزایش است و تاکنون بیش از یکصد نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
این سازمان روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که در حال حاضر 39 هزار و 350 نفر به این بیماری متبلا شده اند که این رقم نسبت به تعداد مبتلایان ماه گذشته روندی صعودی داشته است.

این گزارش همچنین حاکیست که با کشته شدن 10 نفر دیگر، تعداد تلفات انسانی ناشی از این بیماری هم اکنون در این منطقه به 194 نفر رسیده است.

این در حالیست که کمتر از یک ماه پیش، گزارش ها از ابتلای 26 هزار و 910 نفر و کشته شدن 122 نفر بر اثر این بیماری حکایت داشت.

سازمان بهداشت ملی تایوان در گزارش خود، آخرین کسانی را که روز دوشنبه گذشته جان خود را از دست دادند پنج زن و پنج مرد اعلام کرد که سنینی بین 56 تا 82 سال داشته اند.

گزارش ها حاکیست که بیشتر مبتلایان و کسانی که جان خود را از دست داده اند مربوط به شهرهای «کائوسینگ» و «تاینان» دو شهر بزرگ و پرجمعیت منطقه تایوان هستند که فقط در شهر «کائوسینگ» در روز دوشنبه گذشته 244 مورد جدید مبتلا به این بیماری اعلام شده است.

بیشتر مبتلایان به این بیماری از میان سالمندان هستند و دولت اعلام کرده است کسانی که از ضعف جسمانی رنج می برند، ممکن است زودتر از دیگران دچار تب دنگی شوند.

سال گذشته نیز در منطقه تایوان 15 هزار و 492 نفر به این بیماری متبلا شدند که از این تعداد 21 نفر جان خود را از دست دادند.

این بیماری اصولا با نیش پشه به انسان منتقل می شود و برای همین بیشتر در کشورهای جزیره ای و مناطق ساحلی خطرساز است.

به گزارش ایرنا، تب شدید و سردرد، حالت تهوع و دردهای عضلانی از برجسته ترین علائم ابتلا به این بیماری است.

در حقیقت تب دنگی، تب شدیدی می باشد که مربوط به نواحی گرمسیری و آفریقا است. تب دنگی شباهت زیادی به مالاریا دارد با این تفاوت که مالاریا از شهر های بزرگ ریشه کن شده است ولی «دنگی» در گوشه کنار برخی مناطق دنیا مانند اندونزی، تایوان، سنگاپور، مالزی و برزیل… هنوز هم دیده می شود.

«دنگی» توسط پشه ای به نام Aedes aegypti که در روز تغذیه می کند به انسان منتقل می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین