کد خبر: ۳۳۴۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

گزارشی از شیوع "وبا" در میان زائرین ایرانی نداشته‌ایم

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران با اشاره به عملکرد مناسب کمیته سلامت ستاد اربعین تاکید کرد: تاکنون گزارشی از شیوع بیماری وبا در زائرین و پرسنل شهرداری نداشته ایم و در این مورد مشکلی نداریم.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی عبدالهی در جمع خبرنگاران گفت: کمیته درمان همانند سایر کمیته های ستاد اربعین شهرداری تهران فعالیت چشم گیری داشته است، با توجه به اهمیت موضوع درمان این کمیته نقش مهمی را در ارایه خدمات به زایرین بر عهده دارد.

وی افزود: در این کمیته ۸ اکیپ با ۱۵۰ پزشک، و پرستار در مرز، مسیر نجف-کربلا و داخل شهر کربلا معلی مستقر هستند، در حقیقت در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه اکیپ های درمانی شرکت شهر سالم شهرداری تهران مستقر هستند.

عبدالهی ادامه داد: این اکیپ ها با برپایی بیمارستان های صحرایی تلاش می کنند خدمات درمانی به زائرین حسینی بدهند در روز های منتهی به امروز( پنجشنبه) نیز بیماران زیادی به این اکیپ ها مراجعه کرده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به حضور سیل جمعیت و شرایط حاکم در کربلا امکان بروز بیماری های واگیر مانند سرماخوردگی زیاد است کمیته درمان با تلاش و دقت عمل در پیشگیری و درمان این بیماری ها اقدامات موثری را انجام داده است.

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران درخصوص انبار وسایل و تجهیزات از سال گذشته گفت: سال گذشته انباری در اختیار گرفتیم و تجهیزات در ان نگهداری کردیم و امسال هم از آنها استفاده کردیم البته برای امسال با مسئولین شهری و فرماندار کربلا گفتگو کرده ایم زمین و سوله ای برای دپوی تجهیزات مورد استفاده در اختیار ما گذاشته شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود:اعضای شورای شهر تهران باید برای تامین مکان ثابت جهت دپوی تجهیزات باید تصمیم گیری کنند؛ شهرداری تهران این امادگی را دارد امکانات ثابتی اعم از حسینیه ها و موکب های مورد نیاز در مسیر و کربلا ایجاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین