کد خبر: ۳۳۴۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

قطع ارتباط 50 روستای دلفان

رئیس اداره راه و شهرسازی دلفان از قطع راه‎های ارتباطی این شهرستان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
روح‎الله امانی افزود: براثر بارش برف ارتباط 50 روستا سخت‎گذر با مرکز شهرستان قطع شد. هم اکنون نیروهای راهداری در منطقه حضور دارند و مشغول بازگشایی راه‌های ارتباطی هستند. ارتفاع برف در محورهای کوهستانی شهرستان به نیم متر رسیده است.

نورالدین درمنان، فرماندار پلدختر نیز گفت: سیل راه ارتباطی 6 روستای شهرستان را قطع کرد.

وی افزود: روستای پای پل بابازید پلدختر در محاصره سیل قرار گرفته و آب به خانه‎های مردم نفوذ کرده و اهالی به ناچار منازل مسکونی خود را ترک کرده و به محل‎های امن پناه بردند. در پی وقوع این حادثه امدادگران به محل، عزیمت و به حالت آماده باش قرار دارند. همچنین پل ارتباطی آزادی در منطقه زیودار زیر آب رفت و ارتباط روستاهای منطقه قطع شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: گردنه سخت‎گذر دهلیج واقع در بخش شرقی شهرستان پلدختر دچار آبگرفتگی شده و هنوز اطلاعاتی از میزان خسارت وارده به باغات انجیر منطقه زیودار بر اثر سیل در دست نیست. همچنین با توجه به اینکه بخشی از دیواره ساحلی رودخانه کشکان در سیل بهمن 84 آسیب دیده، شهر پلدختر در معرض خطر طغیان رودخانه قرار دارد به همین منظور ستاد بحران شهرستان در حالت آماده باش کامل به‎سر می‎برد.

هوشنگ بازوند، استاندار لرستان نیز در جلسه اضطراری ستاد بحران استان گفت: بر اثر بارش شدید باران، راه ارتباطی تنها 10 روستا در شهرستان دوره چگنی قطع شده است.

وی اظهار کرد: بارندگی‎‏های استان در سال‎جاری نسبت به مدت مشابه سال‎گذشته 125 درصد رشد داشته است به‎طوری‎که طی دو روز گذشته به‎طور متوسط 62 میلی‎متر باران در این استان باریده است. مدیریت بحران لرستان در صورت نیاز، امکانات و تجهیزات لازم را از سایر شهرستان‎های استان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از وقوع سیلاب در مرکز استان استفاده کند.

به گزارش ایسنا، بازوند با بیان اینکه پل‎های موقت در سطح شهر خرم‎آباد باید برچیده و پل‎های جدید احداث شود، اضافه کرد: شهرداری خرم‎آباد این اختیار را دارد در صورتی‎که پل‎های موقت در سطح شهر مشکلی در هنگام بارندگی ایجاد کردند اقدام به تخریب آنها کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین