کد خبر: ۳۳۴۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰

طوفان گیلان را در نوردید/وزش باد با سرعت 90 کیلومتر در ساعت در انزلی

بارندگی همراه با طوفان با سرعت ۴۰ تا ۹۰ کیلومتر برخی شهرهای استان گیلان از جمله رشت و انزلی را درنوردید.
آفتاب‌‌نیوز :
وزش باد شدید از دقایقی پیش گیلان به‌ویژه در رشت و انزلی را در بر گرفت و سرعت باد به حدی است که احتمال سقوط درختان یا سقف خانه‌ها در برخی مناطق وجود دارد.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به تغییر ناگهانی وضعیت هوای این استان اظهار کرد: از غروب امروز هوای گیلان دچار تغییرات شده و بارندگی از غرب استان در آستارا و تالش آغاز شده و به انزلی و رشت رسیده است.

یوسف شجاعی با بیان اینکه سرعت باد در انزلی 90 کیلومتر در ساعت است، افزود: سرعت باد در رشت به بیش از 40 کیلومتر در ساعت رسیده و همچنان ادامه دارد.

وی از کاهش دمای 9 تا 15 درجه‌ سانتی گراد و بارش در ارتفاعات همراه با برف در این استان خبرداد و افزود: در برخی نقاط جلگه‌ای گیلان برف و باران پراکنده است.

وی با اشاره به اینکه هوای گیلان تا اواسط هفته آینده دچار تغییرات است، یادآور شد: در این مدت دریا طوفانی و مواج و برای فعالیت دریانوردی و صید و صیادی نامناسب است.

شجاعی با هشدار به آبگرفتگی معابر، متذکر شد: سطح جاده‌ها لغزنده و آبگرفتگی معابر بر اثر شدت بارندگی و وزش باد شدید وجود دارد.

به گزارش فارس، بارندگی موجب طغیان رودخانه اصلی کرگانرود تالش و آبگرفتگی شدید بازارچه ساحلی آستارا شده است.

بارش باران که همراه با وزش باد شدید ادامه دارد، برخی معابر شهر آستارا و تالش را دچار آبگرفتگی کرده و تردد مختل شده است.

رئیس اداره هواشناسی آستارا نیز وضعیت بارندگی در این شهرستان را با شدت زیادتر عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 55 میلی‌متر باران در آستارا باریده است.

فردین فرتوت‌نیا، هوای آستارا را بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر با کاهش محسوس دما عنوان کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین