کد خبر: ۳۳۴۷۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان:

اجازه نمی‌دهیم اشیاء یا افراد مشکوک وارد کشور شوند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: هوشیاری و همکاری زائران و همچنین هوشیاری ماموران امنیتی در پایانه‌های مرزی موجب می‌شود اجازه ندهیم اشیاء مشکوک یا افراد مشکوک وارد کشور شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ سیدرحمان موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وضعیت تردد زائران اربعین در مرزهای خوزستان مطلوب است و زائران با آرامش و در امنیت در حال بازگشت به کشور هستند.

وی افرود: در حال حاضر در میان سه پایانه مرزی کشور، بهترین وضعیت تردد زائران در شلمچه برقرار است که روند بسیار مطلوبی دارد. پس از آن نیز در چذابه شاهد روند بسیار خوب تردد زائران در کمال آرامش و بدون مشکل هستیم.

موسوی ادامه داد: زائران پس از ورود به خاک کشور، خودروهای شخصی خود را از پارکینگ‌ها تحویل گرفته و پس از توصیه‌های ایمنی، سفر بازگشت را آغاز می‌کنند. برای مسافرانی نیز که فاقد خودرو شخصی هستند، در مرز شلمچه ترن و اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری و درون‌استانی و برون‌استانی پیش‌بینی شده است. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور تسهیل خدمات‌رسانی به مسافران اربعین، زائران پس از ورود به کشور دغدغه‌ای بابت ناوگان خودرویی برای رسیدن به مقصد اصلی ندارند و در مرزها سرگردان نیستند.

وی گفت: تعدادی از موکب‌ها نیز همچنان در مرزها برای خدمات‌رسانی به آخرین زائرانی که هنوز وارد نشده‌اند، مستقر هستند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به کشف محموله‌های مشکوک در خوزستان در هنگام ورود زائران در مرز، تصریح کرد: کنترل ورود مسافران در این ایام افزایش یافته و به طور کلی سیستم کنترلی در مرزها نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت شده است.

وی ادامه داد: امسال سیستم‌ها و دستگاه‌های کنترلی مربوطه در دو مرز شلمچه و چذابه برای کنترل اشیای مشکوک موجود است. ما نیز توصیه می‌کنیم زائران اگر سوغاتی همراه خود دارند به ویژه اگر در بین وسایلی که از کشور عراق خریده‌اند، وسایل الکترونیکی، عروسک‌های کوکی و رادیو و دیگر اشیا وجود دارد، حتما به ماموران مستقر در مرزها یادآوری کرده و نشان دهند تا با کنترل این وسایل، خیال خودشان نیز راحت شود.

موسوی افزود: تاکنون هیچ حادثه امنیتی یا خدماتی برای زائران در مسیرهای خوزستان اتفاق نیفتاده و گزارش نشده است و کنترل در مرزها مطلوب است.

وی گفت: هوشیاری و همکاری زائران و همچنین هوشیاری ماموران امنیتی در پایانه‌های مرزی موجب می‌شود اجازه ندهیم اشیاء مشکوک یا افراد مشکوک وارد کشور شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان، عنوان کرد: با نظارت و کنترل خوبی که در حال انجام است و مشاهده عینی تک‌تک افراد و مطابقت چهره با مدارک همراه از جمله پاسپورت‌ها، این احتمال که افراد مشکوک در میان زائران وارد کشور شوند را به حداقل ممکن رسانده‌ایم

وی با تاکید بر کنترل مسافران ورودی و جلوگیری از ورود افراد مشکوک، افزود: با نظارت قوی اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیافتد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین