کد خبر: ۳۳۴۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳

نسل جدید نوت‌بوک درراه است

تا چند سال قبل، نوت بوک‌ها فضای کار موبایل(قابل‌حمل) را برای کاربران به خود اختصاص داد بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
 نوت بوک‌ها اغلب مبتنی بر ویندوز تمام‌کارهایی که کاربر لازم به انجام داشت را بر عهده داشتند و با عمر باطری قابل‌قبول درآن زمان، در دسترس و محبوب بودند.

اما با ورود آی پد اپل در سال 2009 به‌تدریج تبلت‌ها کارهای مختلفی که نوت بوک ها انجام می‌دادند را بر عهده گرفتند و با ورود سامسونگ و گوگل و ... دنیای تبلت‌ها اوج گرفت.

سپس روند دیگری توسط اپل با ساخت مک بوک ایر و بعداً توسط گوگل با ساخت کروم بوک شکل گرفت و بازار تبلت دوباره دگرگون شد تا اینکه مایکروسافت باعرضه سرفیس این دنیا را بازتعریف کرد.

سپس تبلت‌های جداشدنی رونق گرفت (تبلت‌های مجهز به کیبورد که از بدنه اصلی تبلت جدا می‌شوند) و هم‌زمان فروش تبلت‌های سنتی رو به کاهش گذارد.

به گزارش خبرآنلاین،اخیراً موسسه تحقیقاتی IDC نوشته است که روند کاهش فروش تبلت‌های سنتی اوج گرفته و کاربران و سازندگان هم‌زمان به‌سوی تبلت‌های جداشدنی اشتیاق نشان داده‌اند و امسال در سال 2015 فروش تبلت سنتی کاهش‌یافته و هم‌زمان نیز تبلت‌های جداشدنی (مثل سرفیس و آی پد پرو) افزایش‌یافته است.

البته با سرفیس پرو 4 مجهز به ویندوز 10 ، آی پد پرو اپل وارد چالش جدیدی شده است و کارشناسان معتقدند سرفیس پرو توانسته است به‌خوبی جلوی آی پد پرو بایستد و این عامل باعث عصبانیت مدیران اپل شده است.

آیا با توسعه تبلت‌های جداشدنی (پیکسل سی گوگل، سرفیس پرو4 و آی پد پرو)شاهد عرضه نوع جدیدی از نوت بوک در جهان خواهیم بود؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین