کد خبر: ۳۳۴۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

سرمقاله صفحه اول نیویورک‌تایمز پس از 100 سال

روزنامه نیویورک تایمز برای اولین بار طی تقریبا یک قرن گذشته در صفحه اول خود سرمقاله‌ای در واکنش به تیراندازی اخیر در کالیفرنیا منتشر کرد. در این سرمقاله غیرقانونی اعلام کردن سلاح‌هایی که در کشتار اخیر کالیفرنیا از آن استفاده شد، درخواست شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرمقاله این روزنامه سه روز پس از حمله رضوان فاروق و تاشفین مالک، با استفاده از سلاح‌های قانونی در سن برناردینو کالیفرنیا منتشر شده است. مقامات اف بی آی گفته‌اند این پرونده را به عنوان "یک اقدام تروریستی" در دست بررسی دارند.

این زوج علاوه بر استفاده از سلاح A15 با کالیبر0.223، سلاح‌های دستی نیمه اتوماتیک نیز به همراه داشتند. این در حالی است که مقامات آمریکایی گفته‌اند مالک پیش از این با رهبر گروه تروریستی داعش بیعت کرده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نیویورک تایمز در سرمقاله امروز خود آورده است: انواع مشخصی از سلاح مانند اسلحه‌ای که در کالیفرنیا از آن استفاده شد و انواع مشخصی از مهمات باید برای غیرنظامیان غیرقانونی اعلام شوند.

سرمقاله این روزنامه این بحث را مطرح می‌کند که غیرقانونی کردن چنین تسلیحاتی منوط به این است که هر آمریکایی که دارای این نوع اسلحه است به خاطر شهروندان آمریکایی آن‌ها را تحویل دهد.

در این یادداشت اشاره کوچکی هم به سایر تیراندازی‌های گسترده آمریکا شده است: بیاید رو راست باشیم؛ این کشتارهای بی حد و حصر هر کدام به نوعی اقدام تروریستی هستند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خواهان قانونی شده است تا خریداری سلاح را برای مجرمان دشوارتر کند. وی برای نمونه به سایر کشورهای پیشرفته اشاره کرد که تیراندازی این چنینی معمولا در آن رخ نمی‌دهد و آمریکا باید به این مساله رسیدگی کند.

جمهوری خواهان در کنگره به شدت با اقداماتی که برای کنترل تسلیحات مطرح می‌شود مخالفت کرده‌اند.

منازعات بر سر کنترل تسلیحات همواره یکی از موضوعات سیاسی در آمریکا بوده است.

آخرین باری که نیویورک‌تایمز سرمقاله‌ای را در صفحه اول خود چاپ کرد، به سال ۱۹۲۰ میلادی برمی‌گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین