کد خبر: ۳۳۴۸۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲

تاخیر پرواز طوطی‌های دریایی به‌علت شرایط جوی+تصویر

عکس روز نشنال جئوگرافیک به تصویری از طوطی‌های دریایی در ایسلند تعلق دارد؛ پرنده‌هایی که شرایط جوی مانع از شکارشان شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مانوئل شولز عكاس اين تصوير مي‌گويد در زمان عكاسي مه غليظي م ساحل را فراگرفته بود كه حتي از روي صخره ها هم فاصله زيادي مشخص نبود. در اين شرايط طوطي‌هاي دريايي هم تصميم گرفته بودند تا استراحت كنند و پروازشان را براي شكار در شرايط جوي بهتر به تاخير بيندازند!

طوطي‌هاي دريايي در ساحل‌هاي زندگي مي كنند و غذايشان را در درجه اول با شیرجه زدن درون آب بدست می‌آورند. آنها در کولونیهای بزرگ در صخره های ساحلی و یا جزایر دور از ساحل، در شکاف میان سنگها یا در سوراخها در خاک لانه می‌سازند. در حالی که طوطی دریایی اطلس در شمال اقیانوس اطلس یافت می‌شود، دو گونه دیگر این پرنده، طوطی دریایی شاخدار و طوطی دریایی کاکل‌دار، در شمال اقیانوس آرام یافت شده‌اند.

تاخیر پرواز طوطی‌های دریایی به‌علت شرایط جوی+تصویر

تمام گونه‌های طوطی دریایی پرهای زینتی عمدتاً سیاه و سفید، و منقار قوی و بزرگ دارند. قسمتهای بیرونی رنگی از نوک آنها پس از فصل تولید مثل ریخته، یک منقار کوچک و کند برجای می‌ماند. بالهای کوتاه آنها را برای شنا کردن با تکنیک پرواز در زیر آب انجام می‌شود. در هوا آنها بال خود را با سرعت تا ۴۰۰ بار در دقیقه بهم می‌زنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین