کد خبر: ۳۳۴۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر به ایران

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود قاچاق مواد مخدر در آینده از دو مسیر اقیانوس هند، دریای عمان و همچنین جنوب خلیج فارس اتفاق بیافتد، عنوان کرد: بنابراین مرزهای آبی جنوبی و همچنین کشورهای جنوب خلیج فارس مسیرهای احتمالی برای تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر به ایران هستند.
آفتاب‌‌نیوز : اسداله هادی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملیات انسداد مرزهای جنوبی ایران و پاکستان تا پایان سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر مرز ایران و افغانستان سرتاسری مسدود است و به همین علت قاچاقچیان مواد را به سمت پاکستان حمل کرده و از مرزهای جنوبی ما عبور می‌دهند.

وی افزود: بر اساس آنچه مجامع بین‌المللی اعلام می‌کنند حدود 35 درصد از مواد مخدر به سمت مرزهای ایران می‌آید که اگر انسداد مرزهای پاکستان محقق شود 20 درصد کاهش ورود موادمخدر داریم و 10 تا 15 درصد باقی مانده ممکن است به سمت جنوب یا به سمت دریا بروند و از این طریق وارد کشور شوند.

هادی نژاد با بیان اینکه پیش بینی ما این است که قاچاق مواد مخدر در آینده از دو مسیر اقیانوس هند، دریای عمان و همچنین جنوب خلیج فارس اتفاق بیافتد عنوان کرد: بنابراین مرزهای آبی جنوبی و همچنین کشورهای جنوب خلیج فارس مسیرهای احتمالی برای تغییرمسیر قاچاق مواد مخدر به ایران هستند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در مجموع کشفیات هرویین نسبت به مدت های مشابه گذشته افزایش یافته است گفت: علت این امر افزایش قیمت شیشه است. اکنون به طور میانگین قیمت هر کیلوگرم شیشه 60 میلیون تومان و هر گرم آن در خرده فروشی 80 هزار تومان است. قیمت شیشه در سال گذشته یک سوم تا یک چهارم این میزان بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین