کد خبر: ۳۳۴۹۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

هشدار شدید مسکو به آمریکا درباره احتمال بروز حوادث خونین در شهرهای آمریکا و روسیه

ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه با انتقاد از رویکرد آمریکا در مساله سوریه اعلام کرد: مواضع وزارت امور خارجه و دفاع آمریکا در بحران سوریه کوته‌بینانه و دور از منطق است.
آفتاب‌‌نیوز :
کوناشنکوف روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اظهارات اخیر مقام های وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون در باره مسایل سوریه و وضعیت این کشور بی پایه و اساس و بر معیارهای دوگانه و بازی با کلمات استوار شده است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه ازجمله به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد که تصاویر مربوط به نفتکش های حامل نفت داعش ارائه شده از سوی روسیه را مربوط به محدوده ای خارج از سوریه عنوان کرده بود.

وی افزود: مقام های آمریکایی موضع مشخصی در مساله سوریه ندارند و سخنان ضد و نقیض در این باره می گویند و معارضان را به میانه رو و تندرو تقسیم می کنند و حتی تروریست ها از نظر آمریکا به دو نوع بد و بسیار بد طبقه بندی می شود. 

مقام روس یادآوری کرد: مسکو بارها نسبت به خطر مماشات با تروریست ها و چشم پوشی جنایت‌های آنها هشدار داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن تاکید کرده ایم که این گونه موضع کوته‌بینانه ممکن است منجر به بروز حوادث خونین در خود آمریکا و شهرهای روسیه شود. اطمینان داریم که تروریسم هیچ مذهب یا ملیتی ندارد. بدون شک تروریسم شر است و باید با تمام مظاهر آن مبارزه کرد.

سخنگوئی وزارت دفاع روسیه بار دیگر خاطرنشان کرد: تروریست های داعشی نفت استخراجی در مناطق تحت اشغال در سوریه را به ترکیه عرضه می کنند.

گفته می شود داعش روزانه تا 80 هزار بشکه نفت از این طریق به ترکیه فروخته است و درآمد روزانه این گروه از محل فروش نفت به 1/5 میلیون دلار می رسد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان ، باتوجه به این واقعیت که ترکیه خریدارعمده نفت داعش از متحدان آمریکا در منطقه و عضو ناتو است، غرب و امریکا نسبت به خرید نفت از این گروه تروریستی چشم پوشی می کنند.

غرب از این طریق سعی دارد با کسب درآمد داعش و گروه های وابسته با آن تسلیحات از کشورهای غربی یا عربی متحد آمریکا خریداری کرده و دولت سوریه را ضعیف کرده تا نقشه های شوم آمریکا در منطقه پیاده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین