کد خبر: ۳۳۴۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
مدیرعامل بیمه ایران اعلام کرد

مابقی غرامت حادثه دیدگان منا پرداخت می‌شود

مدیر عامل بیمه ایران از پرداخت مابقی غرامت حادثه دیدگان منا بعد از طی کردن تشریفات قانونی انحصار وراثت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : سید عباس حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص پرداخت غرامت حادثه دیدگان منا گفت: طبق قرارداد بیمه ای حجاج که از سوی سازمان حج و زیارت توسط بیمه ایران منعقد شده است، ابتدا باید حق بیمه گرفته شده و سپس نسبت به پرداخت خسارت اقدام شود.

وی افزود: این در حالی است که بعد از رخ دادن فاجعه منا، بیمه ایران علی رغم اینکه هنوز حق بیمه خود را دریافت نکرده بود، بر اساس مسئولیت اجتماعی و بدون تشریفات بیمه‌ای و دریافت انحصار وراثت و همچنین حق بیمه، نسبت به پرداخت 25 میلیون تومان به هر یک از فوت شدگان اقدام کرد.

حسینی با بیان اینکه بیمه ایران جزو اولین دستگاه‌هایی بود که سیاست های دولت را پیگیری کرده و نسبت به پرداخت خسارت اقدام کرد، گفت: طبق قرارداد بیمه ایران با سازمان حج وزیارت، غرامت جان باختگان حوادث مکه در مجموع 55 میلیون تومان است که در حال حاضر برای فوت شدگان این حادثه با هماهنگی سازمان حج و زیارت مبلغ 25 میلیون تومان پرداخت شده و مابقی بعد از مشخص شدن انحصار وراثت قابل پرداخت است.

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به اینکه برای جبران خسارت حادثه منا به ذینفعان این حوادث 30 میلیارد تومان دیگر پرداخت می شود، در خصوص زمان پرداخت مابقی خسارت گفت:برای پرداخت مابقی خسارت منتظر هستیم تا تشریفات و مراحل قانونی انحصار وراثت طی شود، لذا به محض دریافت انحصار وراثت و بعد از طی کردن مراحل قانونی، این مبلغ پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: کل حق بیمه‌ای که قرار است بیمه ایران دریافت کند و اخیرا نیز بخشی از آن را دریافت کرده یک میلیارد تومان است، این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود حدود 35 میلیارد تومان خسارت به فوت شدگان این حادثه پرداخت شود.

به گفته حسینی پرداخت این میزان خسارت تنها از عهده بیمه دولتی ایران بر می آید و شرکتهای خصوص توان پرداخت این میزان خسارت را نداشته و آسیب می دیدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین